05092014 saglikliaile01Ailece sağlıklı, zinde ve fit kalmanın sırrını bilen var mı? Uzmanlar, böyle bir yaşam için ailelerin doğru seçimler yapmayı öğrenmesi gerektiğini belirtiyor. O halde işe, evdeki herkesin katılacağı doğru bir oyun planı yaparak başlamaya ne dersiniz?

Aç kalmayın

Fit ve sağlıklı bir vücuda sahip olmak için aç kalmak yerine, düzenli yemek yemeniz gerekiyor çünkü nasıl ki bir araba yakıt olmadan hareket edemezse, yemek yemediğinizde de vücudun açlık hormonu ghrelin hareketlerinizi ağırlaştırıyor. Bu hormon, yemeye başladıktan 30 dakika sonra normal seviyesine dönüyor. Ancak yemeği boş bir mideye yemek, çok daha fazla kalori almaya neden olabiliyor. Bunları öğrendikten sonra, bir avuç badem ya da bir yeşil elma ile ara öğün yaptığınızı görür gibiyiz...

 

Kahvaltı ve öğle yemeğini atlamayın

Her zaman söylüyoruz, yine tekrar edeceğiz; kahvaltı günün en önemli ve atlanmaması gereken öğünü... Eğer kahvaltı sofrası kurmaya üşeniyorum diyorsanız, bir bardak az yağlı süt, birkaç tane ceviz içi, biraz kuru üzüm ve bir kase yulaf ezmesini karıştırarak sağlıklı bir kahvaltı yapabilirsiniz. Ağır ve pişmanlık duyulacak bir akşam yemeği yememek içinse öğle yemeğini yok saymamak gerekiyor. Bu öğünde içinde un veya krema bulunmayan bir sebze çorbası içebilirsiniz ya da iki dilim tam tahıllı ekmekle yapılmış hindili veya ton balıklı bir sandviç yiyebilirsiniz. Tahin-pekmez karışımı sürülmüş ekmek dilimleri ise çocuklarınız için hem besleyici, hem de lezzetli bir seçenek...

 

Her gün 20 dakika egzersiz yapın

Spor yapmak istiyorsunuz ama üşeniyor musunuz? Üye olduğunuz kulübe gitmek ya da yürüyüş yapmak için sahile inmek en az 30 dakikanızı mı alıyor? O halde yalnızca 20 dakikanızı ayırarak, evde egzersiz yapın. Belki bir saat sizin için büyük bir zaman gibi görünebilir, oysa 20 dakika bunun yanında hiçbir şey! Bu sürede yapacağınız basit ve etkili egzersizlerin sizi hem ruhen hem de bedenen rahatlatacağını unutmayın. Hafta sonlarını ailece doğanın içinde geçirmeye özen gösterin. Birlikte yürüyüş yapın ya da bisiklete binin. 

 

Ne yenileceğine siz karar verin

Kabul ediyoruz, bu gerçekten zor bir görev çünkü market torbasında eve gelen cips ve kurabiye, hem sizin hem de çocuğunuzun iştahını kabartabilir. Eğer çocuğunuza bunları yemeyi yasaklarsanız, emin olun o bu atıştırmalıklara ulaşmak için elinden geleni yapar. Bunun için işe gofret, cips ve kurabiye gibi atıştırmalıkları satın almaktan yavaş yavaş vazgeçmekle başlayın. Bu sayede ufaklıklar bu tür yiyecekleri zamanla unutur. Kendinize sağlıklı yiyeceklerle dolu bir mutfak hazırlayın. Yemek masanızdan kuruyemiş ve tahıllı atıştırmalıkları, buzdolabınızdan da sebze-meyveyi eksik etmeyin.

 

Akşam yemeğini birlikte yiyin

Yapılan araştırmalara göre, çocuklarınıza sağlıklı beslenmeyi sözle değil, davranışlarınızla göstermeniz gerekiyor. Bunun ilk adımını, akşam yemeğinde tüm ailenin bir arada olmasını sağlayarak atabilirsiniz. Bu basit ritüel yalnızca çocukların beslenme alışkanlıklarını düzenlemekle sınırlı kalmıyor. Aileler yemekte bir araya geldiğinde, bu birliktelik aralarında duygusal bir uyum da sağlıyor. Eğer akşam yemeğinde bir arada olmak sizin için zorsa, sabah kahvaltısını da deneyebilirsiniz.

  • «
  •  Başlangıç 
  •  Önceki 
  •  1 
  •  2 
  •  Sonraki 
  •  Son 
  • »
(Sayfa 1 / 2)
UYARI: Bu siteye yazılan her türlü yorum kamuya açık bilgi haline gelecek ve diğer okuyucular tarafından görülecektir. Her nekadar editörlerimiz yapılan yorumları kontrol etse de, gözden kaçmış yorumlar olabilir. Bu nedenle bilgileri paylaşırken ilaç ve firma isimleri vermemeli, hakaret içeren yorumlar yazmamalısınız. Yorumlardan dolayı ortaya çıkabilecek sorunlardan, yorumu yapan kullanıcı sorumludur. Yorum yapan herkes bu kuralları okumuş ve hukuki sorumlulukları kabul etmiş sayılır.

Yorum ekle


Güvenlik kodu
Yenile

  • Ekim 2017
  • Anket

formsante-kapak-buton-ekim2017

anket

Formsante Editörleri Seçti

FORMSANTE ONLINE ABONELİK

formsante-online-abone

GALERİ 

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/784387agustos_2009.jpg

Yerçekimine karşı koyan muhteşem dekoltelerin sırları

Karın ve kalça bölgesini sıkı egzersiz yaparak şekillendirebiliyoruz oysa göğüs bölgesinde estetik yaptırmadan zamanı geri çevirmek o kadar kolay değil. En iyisi ise yerçekimine yenilmeden önce önlem almak.GÖĞÜSLERDE MEYDANA GELEN Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/505765aralik_2009.jpg

Önce koklayın sonra yiyin kilo almayın

Uzmanlara göre, besinleri koklayarak açlığı bir ölçüde tatmin etmek mümkünKilonuza istikrar kazandırmak ya da aşırı kilo alımının psikolojik sebeplerini düzene koymak istiyorsanız, bir de koku diyeti reçetemizi deneyin.İnsanın ruhsal durumunu Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/757036ekim_2009.jpg

Estetikte son trendler

Estetik cerrahi dünyasından her geçen gün yeni ve güzel bir haber geliyor; artık operasyonlar daha kolay ve acısız, iyileşme süreleri kısa, sonuçlar ise son derece doğal. Biz de, en yeni Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/160541eylul_2009.jpg

Mikroplar atağa geçmeden önleminizi alın!

Bağışıklık sisteminizi güçlendirecek 9 öneriEylül ayının gelişiyle birlikte nezle ve grip sezonu da resmi olarak açılmış oldu. Üstelik bu yıl başka bir bela daha kapımızda: Domuz gribi! Hastalıklara bir gol Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/454333haziran_2009.jpg

Geç kalmadınız! Hızlı sonuç veren estetikler

En yakın arkadaşınız 10 yaş genç ve 10 kilo daha az görünmesine rağmen, estetik yaptırmadığına yemin ediyorsa ona inanabilirsiniz. Çünkü estetik kategorisine sokulması zor yeni operasyonların işlem süreleri kısa, etkileri Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/243715mart_2009.jpg

10 doğal yöntemle sonsuz gençliği yakalayın

Sonsuz gençliği yakalamak için ne ilaçlara, ne de mucizelere ihtiyacınız var. Çünkü uzmanlara göre; doğal kürler de vücudumuzun uzun yıllar tepeden tırnağa genç kalmasını sağlayabiliyor.Hemen hepimizin imrenerek izledikleri bazı kadınlar Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/522896mayis_2009.jpg

Tepeden tırnağa ne kadar hijyene ihtiyacımız var?

Sağlıklı bir yaşamın ilk koşulu hiç kuşkusuz vücudumuzu tepeden tırnağa temiz tutmak. Sahi, vücut hijyeninde dikkat etmemiz gereken kuralları biliyor muyuz, yoksa bir şeyleri yanlış yapıyor olabilir miyiz? İşte yanıtları...YÜZ Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/681654nisan_2010.jpg

3 haftada 3 kilo verin!

Fazla kilolara veda etmek için diyet yapmak şart. Acıbadem Kozyatağı Hastanesi’nden Beslenme ve Diyet Uzmanı İpek Cirit’in hazırladığı bir haftalık örnek diyet programıyla 3 haftada 3 kilo verebilirsiniz. Bu diyeti Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/968564temmuz_2009.jpg

Saçlarınız güneşle dost olsun

Bir yandan güneş ve denizin keyfini çıkarırken bir yandan da güzel ve bakımlı saçlara sahip olmak ister misiniz? Güzel yaz günlerinin izlerini, yıpranmış saçlarınızda görmek istemiyorsanız önerilerimize bir göz atın.Yaz Devamı

HABER BAŞLIKLARI

Son Yorumlar

dblogoDiğer Doğan Burda Siteleri: Atlas | Auto Show | Blue Jean | Burda | Capital | CHIP Online | Ekonomist | Elele | Elle | Elle Decor | eMecmua | Ev Bahçe | Evim | Formsanté | Güncel Hukuk | Hafta Sonu | Hello | Hey Girl | İstanbul Life | Level | Lezzet - Yemek Tarifleri | Maison Française | Pc Net | Seninle | Tempo | Yacht Türkiye