iStock 000045087808 FullEsnemeli mi esnememeli mi?
Kuvvet egzersizlerinden önce nasıl hazırlanmalı? Stephen F. Austin State Üniversitesi’nde yapılan araştırma bu konudaki ezberleri bozacak nitelikte. “Esneme-germe egzersizleri alt beden gücünü yüzde 8 civarında düşürebilir ve dengenizi yüzde 23 oranında azaltabilir. Bunu anlamak için elastik bir bandı düşünün” sonucuna varan araştırmacılar, bunun nedenini şöyle açıklıyor: “Esneme kaslardaki tendonları gevşetir. Gevşek tendonlar da güç üretmede ve stabilizasyonda zorlanmanıza neden olur.” Statik esneme egzersizleri yerine (esneyip sabit beklemek) jumping jack, marş, zıplayarak squat, lunge gibi dinamik hareketlerle ısınabilirsiniz. 

 

Yaz sıcaklarında dikkat!
›› EGZERSİZ ÖNCESİ PROTEINE YASLANMAYIN: Egzersiz öncesinde protein tüketmek vücut ısınızın aşırı yükselmesine ve daha da sıcak hissetmenize neden olabilir. Özellikle yaz sıcaklarında protein öğününüzü egzersiz sonrasına saklayın.
›› BUZLU İÇECEKLE VÜCUT ISISINI DÜŞÜRÜN: Araştırmalar egzersiz öncesinde ve egzersiz sırasında vücut ısısını düşürmenin atletlerin performansını artırdığını gösteriyor. 2010 yılında yapılan ve Medicine & Science in Sports & Exercise dergisinde yayınlanan araştırmaya göre Avustralyalı atletler sıcak ortamda koşu bandında koşmadan önce kırılmış buzla yapılan (slushie/ granite) içecekler içti. Bu atletler aromalı soğuk su içenlerden 10 dakika daha fazla performanslarını sürdürebildi.
Kendi serinletici içeceğinizi yapmak için sevdiğiniz sporcu içeceğini ya da meyvelerle tatlandırılmış suyu dondurup blender’da kırarak sulu kar kıvamına getirebilirsiniz.

Kaç kalori yakıyorsunuz?
Tüm gün hiç hareket etmeden otursak bile yaklaşık 1300 kalori yakıyoruz. Beyin, fonksiyonlarını yerine getirebilmek için bunun 260 kalorisine ihtiyaç duyuyor. Ortalama bir kişi sadece beyin fonksiyonları için günde yaklaşık 300- 400 kalori kullanıyor. Peki diğer eylemlerde kaç kalori yakıyoruz?
• Uyurken saatte 40-60 kalori
• Oturur vaziyette okurken saatte 60- 100 kalori
• Televizyon karşısında otururken saatte 50-65 kalori
• Koşarken (dakikada 1 mil) saatte 600- 900 kalori
• Bilgisayar karşısında çalışırken saatte 80-120 kalori
• Çiklet çiğnerken saatte 10 kalori
• Sırada ayakta beklerken saatte 80-110 kalori


12 hafta… Bir egzersiz programına başladıktan sonra gözle görülür sonuçları görmeniz için gereken süre… Ancak sıkılaştığınızı ve kuvvette devamlılığın arttığını bu süreden daha önce de gözlemleyebilirsiniz.

İTALYAN EFSANESİ DIADORA YENİDEN TÜRKIYE’DE
İtalya merkezli ayakkabı ve spor malzemeleri üreticisi Diadora, Vepa Group distribütörlüğünde yeniden Türkiye pazarına girdi. Sneaker modelleriyle renkli ve geniş bir koleksiyon sunan markanın öne çıkan ayakkabılarından biri de Titan II modeli. Spor tarihinin klasiklerinden Titan, farklı renkler ve yeni malzemelerle geliştirildi. Vintage ruhunu modernizmle buluşturan ayakkabı Sportsoul mağazaları ve sportsoul.com’da satışa sunuluyor.
Fiyatı: 235 TL

Formsanté - 2015 Haziran sayısı

Paylaşmak ister misin?:

Deli.cio.us    Digg    reddit    Facebook    StumbleUpon    Newsvine

Add this to your website
UYARI: Bu siteye yazılan her türlü yorum kamuya açık bilgi haline gelecek ve diğer okuyucular tarafından görülecektir. Her nekadar editörlerimiz yapılan yorumları kontrol etse de, gözden kaçmış yorumlar olabilir. Bu nedenle bilgileri paylaşırken ilaç ve firma isimleri vermemeli, hakaret içeren yorumlar yazmamalısınız. Yorumlardan dolayı ortaya çıkabilecek sorunlardan, yorumu yapan kullanıcı sorumludur. Yorum yapan herkes bu kuralları okumuş ve hukuki sorumlulukları kabul etmiş sayılır.

Yorum ekle


Güvenlik kodu
Yenile

  • Kasım 2016
  • Anket

formsante-kapak-buton-kasim2016

anket

FORMSANTE ONLINE ABONELİK

formsante-online-abone

GALERİ 

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/784387agustos_2009.jpg

Yerçekimine karşı koyan muhteşem dekoltelerin sırları

Karın ve kalça bölgesini sıkı egzersiz yaparak şekillendirebiliyoruz oysa göğüs bölgesinde estetik yaptırmadan zamanı geri çevirmek o kadar kolay değil. En iyisi ise yerçekimine yenilmeden önce önlem almak.GÖĞÜSLERDE MEYDANA GELEN Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/505765aralik_2009.jpg

Önce koklayın sonra yiyin kilo almayın

Uzmanlara göre, besinleri koklayarak açlığı bir ölçüde tatmin etmek mümkünKilonuza istikrar kazandırmak ya da aşırı kilo alımının psikolojik sebeplerini düzene koymak istiyorsanız, bir de koku diyeti reçetemizi deneyin.İnsanın ruhsal durumunu Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/757036ekim_2009.jpg

Estetikte son trendler

Estetik cerrahi dünyasından her geçen gün yeni ve güzel bir haber geliyor; artık operasyonlar daha kolay ve acısız, iyileşme süreleri kısa, sonuçlar ise son derece doğal. Biz de, en yeni Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/160541eylul_2009.jpg

Mikroplar atağa geçmeden önleminizi alın!

Bağışıklık sisteminizi güçlendirecek 9 öneriEylül ayının gelişiyle birlikte nezle ve grip sezonu da resmi olarak açılmış oldu. Üstelik bu yıl başka bir bela daha kapımızda: Domuz gribi! Hastalıklara bir gol Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/454333haziran_2009.jpg

Geç kalmadınız! Hızlı sonuç veren estetikler

En yakın arkadaşınız 10 yaş genç ve 10 kilo daha az görünmesine rağmen, estetik yaptırmadığına yemin ediyorsa ona inanabilirsiniz. Çünkü estetik kategorisine sokulması zor yeni operasyonların işlem süreleri kısa, etkileri Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/243715mart_2009.jpg

10 doğal yöntemle sonsuz gençliği yakalayın

Sonsuz gençliği yakalamak için ne ilaçlara, ne de mucizelere ihtiyacınız var. Çünkü uzmanlara göre; doğal kürler de vücudumuzun uzun yıllar tepeden tırnağa genç kalmasını sağlayabiliyor.Hemen hepimizin imrenerek izledikleri bazı kadınlar Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/522896mayis_2009.jpg

Tepeden tırnağa ne kadar hijyene ihtiyacımız var?

Sağlıklı bir yaşamın ilk koşulu hiç kuşkusuz vücudumuzu tepeden tırnağa temiz tutmak. Sahi, vücut hijyeninde dikkat etmemiz gereken kuralları biliyor muyuz, yoksa bir şeyleri yanlış yapıyor olabilir miyiz? İşte yanıtları...YÜZ Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/681654nisan_2010.jpg

3 haftada 3 kilo verin!

Fazla kilolara veda etmek için diyet yapmak şart. Acıbadem Kozyatağı Hastanesi’nden Beslenme ve Diyet Uzmanı İpek Cirit’in hazırladığı bir haftalık örnek diyet programıyla 3 haftada 3 kilo verebilirsiniz. Bu diyeti Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/968564temmuz_2009.jpg

Saçlarınız güneşle dost olsun

Bir yandan güneş ve denizin keyfini çıkarırken bir yandan da güzel ve bakımlı saçlara sahip olmak ister misiniz? Güzel yaz günlerinin izlerini, yıpranmış saçlarınızda görmek istemiyorsanız önerilerimize bir göz atın.Yaz Devamı

HABER BAŞLIKLARI

Son Yorumlar

dblogoDiğer Doğan Burda Siteleri: Atlas | Auto Show | Blue Jean | Burda | Capital | CHIP Online | Ekonomist | Elele | Elle | Elle Decor | eMecmua | Ev Bahçe | Evim | Formsanté | Güncel Hukuk | Hafta Sonu | Hello | Hey Girl | İstanbul Life | Level | Lezzet - Yemek Tarifleri | Maison Française | Pc Net | Seninle | Tempo | Yacht Türkiye