elmaBeslenmenizi test edin. Doğru beslenme alışkanlıklarıyla ilgili olarak her geçen gün yeni bir şey söyleniyor. Bu da doğal olarak kafalarımızın biraz karışmasına neden oluyor...

1 - Yağ kullanırken tercih etmeniz gereken...
a) Saf sızma zeytinyağı
b) Susam yağı
c) Soya yağı

2 - Kahvaltıyı kesinlikle atlamamanız gerekir çünkü...
a) Bu kilo almamak için iyi bir yol
b) Böylece öğle yemeğinde fazla yemezsiniz
c) Hastalıklara karşı daha dirençli

3 - Size göre sebzeleri tüketmenin en doğru yolu...
a) Çiğ
b) Pişmiş
c) Kimisini çiğ kimisini de pişmiş

4 - Proteini tüketmek için en uygun zaman
a) Akşam yemeği
b) Tüm ana öğünler
c) Öğle yemeği

5 - Sizce tatlılar...
a) Tamamen hayatınızdan çıkmalı
b) Ara sıra yenebilir
c) Enerji verdiği için sabah tüketilmeli

6 - Bol bol lif almak için...
a) Sebze ve meyve yemeli
b) Kepekli gıdalar tüketmeli
c) Dengeli beslenmeli

7 - Günlük su miktarı denilince...
a) Günde 1-1,5 litre arası
b) Öğünler arasında 5 bardak
c) Susama durumunuza göre

8 - Meyve tüketimi için en uygun zaman...
a) Yemeklerden hemen sonrası
b) Günün herhangi bir zamanı
c) Sadece sabahları

Sonuçlar
1. Yağ kullanırken tercih etmeniz gereken...

DOĞRU CEVAP: B
Kasların hareketini sürdürmesini sağlayan ve vücudun yapı taşı olan protein alımını, miktarları farklı da olsa, tüm ana öğünlere yaymak gerekiyor. Proteindeki aminoasitler vücudun bağışılık sistemini güçlendirmek için de gerekli. Bu nedenle protein kaynaklarını asla sofranızdan uzak tutmamalısınız.

2. Kahvaltıyı kesinlikle atlamamanız gerekir çünkü...
DOĞRU CEVAP: C
Kahvaltı günün en önemli öğünü olduğu doğru. Kilo alımını engellediği de! Ancak kahvaltının başlıca faydası bağışıklık sistemini güçlendirmek ve kişiyi hastalıklara karşı daha dirençli kılmak. İngiltere'deki Cardiff Üniversites,'nde kısa bir zaman önce yapılan bir araştırma, kahvaltının soğuk nedeniyle kaynaklanan üst solunum yolu enfeksiyonlarına karşı da güçlü bir bariyer olduğunu ortaya çıkarıyor. Eğer sofra başında uzun uzun kahvaltı etmek için hiç vaktiniz yoksa, yarım bardak süt, 3-4 adet lifli bisküvi ve bir meyve günün ilk öğünü için ideal.

3. Size göre sebzeleri tüketmenin en doğru yolu...

DOĞRU CEVAP: C
Doğru beslenmede geçerli olan kurallardan birisi çeşitlilik. Bu pişirme şeklinde de geçerli. Böylece sebzelerden en üst düzeyde faydalanmanız mümkün olacak. Buzdolabında çok uzun süre bekleyenler hariç çiğ sebzeler, bol miktarda vitamin ve mineral içeririler. Ancak araştırmaların ortaya koyduğuna göre, bezelye,karnabahar, ıspanak ve yeşil yapraklı sebzeleri kısa süreli pişirmek, içerdikleri antioksidan maddelerin açığa çıkmasını ve daha faydalı hale gelmelerini sağlıyor.

seftali4. Proteini tüketmek için en uygun zaman
DOĞRU CEVAP: A
Doymamış yağ oranı açısından zengin olan sızma zeytinyağı yemek ve salatalarda kullanmanız için uygun. Kalp ve damar sağlığı için de zeytinyağı tüketmeniz son derece yerinde. Damarların tıkanmasına neden olan kötü huylu kolesterol seviyesi de zeytinyağı tüketimi sayesinde düşük seyredebiliyor. Bilindiği gibi kötü huylu kolesterolün yükselmesinde kırmızı et tüketiminin rolü var. Uzmanlar bu nedenle kırmızı et tüketimini haftada 1 ile sınırlamasını onun yerine 2-3 kez balık yenmesini tavsiye ediyorlar.

5. Sizce tatlılar...
DOĞRU CEVAP: B
Tatlı tüketmek metobolizmanız için şart değil. Ancak ara sıra canınız çektiğinde, yemekten sonra örneğin, küçük bir porsiyon tatlı yemek sağlınızı bozmayacaktır. Kendinizi mutsuz ve depresif hissetiğiniz zamanlarda bir parça çikolata tüketmeniz de ryh halinize olumlu olarak yansıyabilir. Çünkü çikolata, mutluluk hormonu diye bilinen serotonin salgısını arttırıyor.

6. Bol bol lif almak için...
DOĞRU CEVAP: C
Dengeli beslenmek, yani sebze,meyve,baklagiller ve tahıl ürünleri grubu besinleri gereken miktarlarda yemek bol bol lif almak için şart. Lif denince akla çözülebilen ve çözülemeyen lifler geliyor. Bu iki tip liften de almak sağlıklı çalışan bir metabolizma için son derece gerekli. ( İdeal beslenme için günlük porsiyonlar : 3 porsiyon sebze, 2 porsiyon meyve, 1 porsiyon baklagil ve 1 porsiyon tahıl şaklinde olmalı.)

7. Günlük su miktarı denilince...
DOĞRU CEVAP: A
ABD' de Duke Üniversitesi'nde yapılan bir araştırmaya göre sadece susuzluğumuzu dinleyerek, vücudumuz için gereken su miktarını karşılamamız mümkün değil. Sadece susadığımızda su içersek, kaybedilen suyun yalnız üçte ikisini karşılayabiliyoruz. Vücut tarafından gün boyunca kaybedilen suyun tamamını yerine koymak için günde en az 1 litre su içmemiz şart.

8. Meyve tüketimi için en uygun zaman...
DOĞRU CEVAP: B
Meyveyi canınız istediğinde, günün herhangi bir saatinde tüketmeniz mümkün. Yemeğin sonunda yendiğinde, dolu midede en iyi biçimde sindirilemeyeceklerine dair söylentiler var ancak doğruluklarını kanıtlayan araştırmalar yok. Günde,en az 2-3 porsiyon meyve yenmesi tüm uzmanlar tarafından öneriliyor.

Paylaşmak ister misin?:

Deli.cio.us    Digg    reddit    Facebook    StumbleUpon    Newsvine

Add this to your website
UYARI: Bu siteye yazılan her türlü yorum kamuya açık bilgi haline gelecek ve diğer okuyucular tarafından görülecektir. Her nekadar editörlerimiz yapılan yorumları kontrol etse de, gözden kaçmış yorumlar olabilir. Bu nedenle bilgileri paylaşırken ilaç ve firma isimleri vermemeli, hakaret içeren yorumlar yazmamalısınız. Yorumlardan dolayı ortaya çıkabilecek sorunlardan, yorumu yapan kullanıcı sorumludur. Yorum yapan herkes bu kuralları okumuş ve hukuki sorumlulukları kabul etmiş sayılır.

Yorum ekle


Güvenlik kodu
Yenile

  • Şubat 2018
  • Anket

formsante-kapak-buton-subat2018

anket

FORMSANTE ONLINE ABONELİK

formsante-online-abone

GALERİ 

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/784387agustos_2009.jpg

Yerçekimine karşı koyan muhteşem dekoltelerin sırları

Karın ve kalça bölgesini sıkı egzersiz yaparak şekillendirebiliyoruz oysa göğüs bölgesinde estetik yaptırmadan zamanı geri çevirmek o kadar kolay değil. En iyisi ise yerçekimine yenilmeden önce önlem almak.GÖĞÜSLERDE MEYDANA GELEN Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/505765aralik_2009.jpg

Önce koklayın sonra yiyin kilo almayın

Uzmanlara göre, besinleri koklayarak açlığı bir ölçüde tatmin etmek mümkünKilonuza istikrar kazandırmak ya da aşırı kilo alımının psikolojik sebeplerini düzene koymak istiyorsanız, bir de koku diyeti reçetemizi deneyin.İnsanın ruhsal durumunu Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/757036ekim_2009.jpg

Estetikte son trendler

Estetik cerrahi dünyasından her geçen gün yeni ve güzel bir haber geliyor; artık operasyonlar daha kolay ve acısız, iyileşme süreleri kısa, sonuçlar ise son derece doğal. Biz de, en yeni Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/160541eylul_2009.jpg

Mikroplar atağa geçmeden önleminizi alın!

Bağışıklık sisteminizi güçlendirecek 9 öneriEylül ayının gelişiyle birlikte nezle ve grip sezonu da resmi olarak açılmış oldu. Üstelik bu yıl başka bir bela daha kapımızda: Domuz gribi! Hastalıklara bir gol Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/454333haziran_2009.jpg

Geç kalmadınız! Hızlı sonuç veren estetikler

En yakın arkadaşınız 10 yaş genç ve 10 kilo daha az görünmesine rağmen, estetik yaptırmadığına yemin ediyorsa ona inanabilirsiniz. Çünkü estetik kategorisine sokulması zor yeni operasyonların işlem süreleri kısa, etkileri Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/243715mart_2009.jpg

10 doğal yöntemle sonsuz gençliği yakalayın

Sonsuz gençliği yakalamak için ne ilaçlara, ne de mucizelere ihtiyacınız var. Çünkü uzmanlara göre; doğal kürler de vücudumuzun uzun yıllar tepeden tırnağa genç kalmasını sağlayabiliyor.Hemen hepimizin imrenerek izledikleri bazı kadınlar Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/522896mayis_2009.jpg

Tepeden tırnağa ne kadar hijyene ihtiyacımız var?

Sağlıklı bir yaşamın ilk koşulu hiç kuşkusuz vücudumuzu tepeden tırnağa temiz tutmak. Sahi, vücut hijyeninde dikkat etmemiz gereken kuralları biliyor muyuz, yoksa bir şeyleri yanlış yapıyor olabilir miyiz? İşte yanıtları...YÜZ Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/681654nisan_2010.jpg

3 haftada 3 kilo verin!

Fazla kilolara veda etmek için diyet yapmak şart. Acıbadem Kozyatağı Hastanesi’nden Beslenme ve Diyet Uzmanı İpek Cirit’in hazırladığı bir haftalık örnek diyet programıyla 3 haftada 3 kilo verebilirsiniz. Bu diyeti Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/968564temmuz_2009.jpg

Saçlarınız güneşle dost olsun

Bir yandan güneş ve denizin keyfini çıkarırken bir yandan da güzel ve bakımlı saçlara sahip olmak ister misiniz? Güzel yaz günlerinin izlerini, yıpranmış saçlarınızda görmek istemiyorsanız önerilerimize bir göz atın.Yaz Devamı

HABER BAŞLIKLARI

Son Yorumlar

dblogoDiğer Doğan Burda Siteleri: Atlas | Auto Show | Blue Jean | Burda | Capital | CHIP Online | Ekonomist | Elele | Elle | Elle Decor | eMecmua | Ev Bahçe | Evim | Formsanté | Güncel Hukuk | Hafta Sonu | Hello | Hey Girl | İstanbul Life | Level | Lezzet - Yemek Tarifleri | Maison Française | Pc Net | Seninle | Tempo | Yacht Türkiye