Hayat tarzınız, sağlıklı yaşayıp yaşamadığınız konusunda ipuçları veriyor. Beslenme alışkanlığınız, seçtiğiniz sporlar, hastalık risklerine karşı aldığınız önlemler, hatta uyku düzeniniz... Hepsini test edip, sağlığınızı ne kadar koruyabildiğinizi öğrenebilirsiniz...

1 - Mümkün oldukça çok yağ yakmak ve kalbinize de fayda sağlamak amacıyla spor yaparken nasıl bir yöntem uygularsınız?
a)  Dayanabileceğim son noktaya kadar ve mümkün olduğu kadar uzun süre egzersiz yaparım.
b)  Düzenli aralıklarla ve belirli yoğunlukta çalışırım.
c)  Sadece yağ yakmam gereken bölgeye odaklanırım.

2 - Açık havada koşu yaparken, yaralanmaları önlemek için hangi zemini tercih etmeli?
a)  Çimen
b)  Asfalt
c)  Toprak

3 - Sizce 20'li ve 30'lu yaşlardaki kadınların osteoporozdan korunmak için yapmaları gereken sporlar hangileri?
a)  Yüzme
b)  Jogging
c)  Bahçe işleriyle uğraşmak

4 - Spor ayakkabısı seçerken;
a)  Hangisi en güzelse onu alırım.
b)  İndirimdeki ürünlerden seçerim.
c)  Profesyonel bir spor mağazasını tercih ederim.

5 - Bir günde kaç adet vitamin hapı alıyorsunuz?
a)  Bir
b)  Hiç
c)  Beş

6 - Sizce kalsiyumun ana kaynağı hangisi?
a)  Süt
b)  Yoğurt
c)  Destekleyici vitaminler

7 - Deniz ürünleri tüketirken en çok hangisini tercih edersiniz?
a)  Somon
b)  Ton balığı
c)  Karides

8 - Sağlıksız yağ tüketimini en aza indirmek için:
a)  Dondurmadan uzak dururum!
b)  Abur cubur yemem.
c)  Fındık tüketmem.

9 - Meme kanseri ve benzeri risklere karşı, kendi kendime yapmam gereken göğüs kontrolünü;
a)  Regl döneminden hemen önce
b)  Regl döneminden bir hafta sonra
c)  Aklıma geldikçe uygularım.

10 - Oldukça güneşli bir günde, cildinizi güneşin zararlı etkilerinden nasıl korursunuz?
a)  Ortalama 15 faktörlü güneşten korunma kremi sürerim.
b)  Uzun kollu bir gömlek ve şapka giyerim.
c)  Bir ağaç gölgesinde otururum.

11 - Rock konseri ya da kulüp gibi yüksek sesli müziğin bulunduğu ortamlarda;
a)  Hoparlörlerin dibinden ayrılmam
b)  Aralarda, müziğin yoğun olmadığı bölgelere gidip kulaklarımı dinlendiririm.
c)  Kulak tıkacı kullanırım.

12 - Gözlerimi korumak için,
a)  Televizyonu uzaktan seyrederim
b)  Güneş gözlüğü kullanırım
c)  Loş ışıkta okuma yapmaktan kaçınırım

Sonuçlar
1- Mümkün oldukça çok yağ yakmak ve kalbinize de fayda sağlamak amacıyla spor yaparken nasıl bir yöntem uygularsınız?
En sağlıklı cevap: b
Yapılan araştırmalar, düzenli aralıklarla yapılan egzersizlerin, yağ yakmak açısından, çok yoğun yapılanlara göre daha iyi sonuç verdiğini gösteriyor. Ayrıca bu şekilde kalbinizi de zorlamıyorsunuz. Sadece yağ yakmanız gereken bölgeye odaklanmak ise daha az kalori kaybetmenize sebep oluyor.

2- Açık havada koşu yaparken, yaralanmaları önlemek için hangi zemini tercih etmeli?
En sağlıklı cevap: a
Emici özellikteki bir bitki olduğundan, düşme esnasında dizlerinize ya da kollarınıza en az zararı verecek zemin, çimen. Asfalt ve toprakta ise yaralanma riski maksimuma çıkıyor.

3- Sizce 20'li ve 30'lu yaşlardaki kadınların osteoporozdan korunmak için yapmaları gereken sporlar hangileri?
En sağlıklı cevap: b ve c
Kilo vermeye yardımcı olan koşu ve yürüyüş gibi egzersizler, kemiklerin güçlü kalmasına yardımcı oluyor. Arkansas Üniversitesi tarafından, 50 yaş üzeri kadınlarda yapılan bir araştırmaya göre, haftada en az bir kez bahçe işleriyle uğraşan kadınların kemik yoğunluğu ölçümlerinde gelişmeler görülmüş.

4- Kilo vermeye yardımcı olan koşu ve yürüyüş gibi egzersizler, kemiklerin güçlü kalmasına yardımcı oluyor. Arkansas Üniversitesi tarafından, 50 yaş üzeri kadınlarda yapılan bir araştırmaya göre, haftada en az bir kez bahçe işleriyle uğraşan kadınların kemik yoğunluğu ölçümlerinde gelişmeler görülmüş.
En sağlıklı cevap: c
Profesyonel bir spor mağazasından farklı sporlar ve ayak biçimleri için kaliteli ve sağlıklı tercihler yapabilirsiniz. Farklı markaları deneyin ve size uygun olanı seçme işini aceleye getirmeyin.

5- Bir günde kaç adet vitamin hapı alıyorsunuz?
En sağlıklı cevap: a
Günde bir multivitamin almak fayda sağlıyor. Hastalıklara ve kronik yorgunluğa karşı yapılması gereken ilk şey sağlıklı beslenmek. Günlük olarak alacağınız bir multivitamin de günlük besin ihtiyacınızın karşılanmasına yardım ediyor. Unutmayın, ağır yiyeceklerle birlikte aşırı vitamin hapı tüketmek çok zararlı.

6- Sizce kalsiyumun ana kaynağı hangisi?
En sağlıklı cevap: b
Bir kase yağsız yoğurt 488 miligram kalsiyum içerirken, 240 gram sütteki kalsiyum oranı sadece 350 miligram. Destekleyici vitaminlerle de günlük kalsiyum ihtiyacımız olan 1000 miligramı karşılamak mümkün ancak doğal yiyeceklerdeki kalsiyum, daha kolay ve tamamıyla emiliyor.

7- Deniz ürünleri tüketirken en çok hangisini tercih edersiniz?
En sağlıklı cevap: a
Somon balığı etinde, yeterince Omega-3 yağ asidi bulunuyor. Yani somon yiyerek, kalp hastalıkları ve depresyon riskini en aza indirirken, beyin fonksiyonlarının daha iyi faaliyet göstermesini sağlamış oluyorsunuz. Ton balığındaki civa, çocuklarda nörolojik problemlere yol çabilir. Karidesin ise kolesterol oranı yüksek.

8- Sağlıksız yağ tüketimini en aza indirmek için:
En sağlıklı cevap: b
Cips ve kraker gibi abur cuburlar fazlasıyla zararlı yağ içeriyor. Vücuttaki kötü kolesterol (LDL) oranını yükseltirken, iyi kolesterolü (HDL) düşüren bu yağlar, kalp sağlığını da tehdit ediyor. Dondurmadaki doymuş yağlar da kötü kolesterolü yükseltiyor ama en azından iyi kolesterolü düşürmüyorlar. Fındıktaki doymamış yağlar ise kalp için son derece faydalı. Bu yüzden uzmanlar günde bir avuç fındık tüketmeyi tavsiye ediyorlar.

9- Meme kanseri ve benzeri risklere karşı, kendi kendime yapmam gereken göğüs kontrolünü;
En sağlıklı cevap: c
En doğru zaman, adet döneminden bir hafta sonra ellerinizle kontrol yapmak. Böylece göğüs dokusunda şişkinlik ve hassaslık kalmayacak ve doku, eski pürüzsüz haline geri dönecek. Siz de gereksiz endişelere kapılmadan, sağlıklı bir kontrol yapabileceksiniz.

10- Oldukça güneşli bir günde, cildinizi güneşin zararlı etkilerinden nasıl korursunuz?
En sağlıklı cevap: a
Cilt kanserinden korunmak ve erken yaşlanmaya karşı önlem alabilmek için, güneşin etkisinin hissedildiği günlerde, en az 15 faktörlü bir koruma kremini her iki saatte bir kullanmak gerekiyor.

11- Rock konseri ya da kulüp gibi yüksek sesli müziğin bulunduğu ortamlarda;
En sağlıklı cevap: b ve c
Her iki şık da sesin kulağa verebileceği zarardan korur. Uzun süreli dinlenen yüksek sesli müzik, kişileri erken işitme kaybı riskiyle karşı karşıya bırakıyor. Eğer sürekli çınlama ya da uğultu duymaya başladıysanız, kulaklarınız zarar görmeye başlamış demektir. Bundan böyle, işitme duyunuzu daha fazla riske atmayın.

12- Gözlerimi korumak için,
En sağlıklı cevap: c
Uzun süre ultraviyole ışınlarına maruz kalmak, katarakt riskine yol açabilir. Güneşli günlerde özellikle öğle saatlerinde güneş gözlüğü kullanmak, zararlı ışınlardan koruyor. Yeterli aydınlatılmamış ortamlarda bir kitabı yüzünüze yakın tutarak okumak, miyop riskini arttırabilir. Unutmayın, okuma yaparken en az 100 watt'lık parlak ışık gerekiyor.

Paylaşmak ister misin?:

Deli.cio.us    Digg    reddit    Facebook    StumbleUpon    Newsvine

Add this to your website
UYARI: Bu siteye yazılan her türlü yorum kamuya açık bilgi haline gelecek ve diğer okuyucular tarafından görülecektir. Her nekadar editörlerimiz yapılan yorumları kontrol etse de, gözden kaçmış yorumlar olabilir. Bu nedenle bilgileri paylaşırken ilaç ve firma isimleri vermemeli, hakaret içeren yorumlar yazmamalısınız. Yorumlardan dolayı ortaya çıkabilecek sorunlardan, yorumu yapan kullanıcı sorumludur. Yorum yapan herkes bu kuralları okumuş ve hukuki sorumlulukları kabul etmiş sayılır.

Yorum ekle


Güvenlik kodu
Yenile

  • Şubat 2018
  • Anket

formsante-kapak-buton-subat2018

anket

Formsante Editörleri Seçti

FORMSANTE ONLINE ABONELİK

formsante-online-abone

GALERİ 

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/784387agustos_2009.jpg

Yerçekimine karşı koyan muhteşem dekoltelerin sırları

Karın ve kalça bölgesini sıkı egzersiz yaparak şekillendirebiliyoruz oysa göğüs bölgesinde estetik yaptırmadan zamanı geri çevirmek o kadar kolay değil. En iyisi ise yerçekimine yenilmeden önce önlem almak.GÖĞÜSLERDE MEYDANA GELEN Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/505765aralik_2009.jpg

Önce koklayın sonra yiyin kilo almayın

Uzmanlara göre, besinleri koklayarak açlığı bir ölçüde tatmin etmek mümkünKilonuza istikrar kazandırmak ya da aşırı kilo alımının psikolojik sebeplerini düzene koymak istiyorsanız, bir de koku diyeti reçetemizi deneyin.İnsanın ruhsal durumunu Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/757036ekim_2009.jpg

Estetikte son trendler

Estetik cerrahi dünyasından her geçen gün yeni ve güzel bir haber geliyor; artık operasyonlar daha kolay ve acısız, iyileşme süreleri kısa, sonuçlar ise son derece doğal. Biz de, en yeni Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/160541eylul_2009.jpg

Mikroplar atağa geçmeden önleminizi alın!

Bağışıklık sisteminizi güçlendirecek 9 öneriEylül ayının gelişiyle birlikte nezle ve grip sezonu da resmi olarak açılmış oldu. Üstelik bu yıl başka bir bela daha kapımızda: Domuz gribi! Hastalıklara bir gol Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/454333haziran_2009.jpg

Geç kalmadınız! Hızlı sonuç veren estetikler

En yakın arkadaşınız 10 yaş genç ve 10 kilo daha az görünmesine rağmen, estetik yaptırmadığına yemin ediyorsa ona inanabilirsiniz. Çünkü estetik kategorisine sokulması zor yeni operasyonların işlem süreleri kısa, etkileri Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/243715mart_2009.jpg

10 doğal yöntemle sonsuz gençliği yakalayın

Sonsuz gençliği yakalamak için ne ilaçlara, ne de mucizelere ihtiyacınız var. Çünkü uzmanlara göre; doğal kürler de vücudumuzun uzun yıllar tepeden tırnağa genç kalmasını sağlayabiliyor.Hemen hepimizin imrenerek izledikleri bazı kadınlar Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/522896mayis_2009.jpg

Tepeden tırnağa ne kadar hijyene ihtiyacımız var?

Sağlıklı bir yaşamın ilk koşulu hiç kuşkusuz vücudumuzu tepeden tırnağa temiz tutmak. Sahi, vücut hijyeninde dikkat etmemiz gereken kuralları biliyor muyuz, yoksa bir şeyleri yanlış yapıyor olabilir miyiz? İşte yanıtları...YÜZ Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/681654nisan_2010.jpg

3 haftada 3 kilo verin!

Fazla kilolara veda etmek için diyet yapmak şart. Acıbadem Kozyatağı Hastanesi’nden Beslenme ve Diyet Uzmanı İpek Cirit’in hazırladığı bir haftalık örnek diyet programıyla 3 haftada 3 kilo verebilirsiniz. Bu diyeti Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/968564temmuz_2009.jpg

Saçlarınız güneşle dost olsun

Bir yandan güneş ve denizin keyfini çıkarırken bir yandan da güzel ve bakımlı saçlara sahip olmak ister misiniz? Güzel yaz günlerinin izlerini, yıpranmış saçlarınızda görmek istemiyorsanız önerilerimize bir göz atın.Yaz Devamı

HABER BAŞLIKLARI

Son Yorumlar

dblogoDiğer Doğan Burda Siteleri: Atlas | Auto Show | Blue Jean | Burda | Capital | CHIP Online | Ekonomist | Elele | Elle | Elle Decor | eMecmua | Ev Bahçe | Evim | Formsanté | Güncel Hukuk | Hafta Sonu | Hello | Hey Girl | İstanbul Life | Level | Lezzet - Yemek Tarifleri | Maison Française | Pc Net | Seninle | Tempo | Yacht Türkiye