Vücudumuzun en büyük kas grubunu kalça kasları oluşturuyor. Ancak kalçalarımızın genişlemesinden tek başına sorumlu değiller! Kalçalarımızın formunu kaybetmesinin pek çok nedeni var. Örneğin; bu bölgede yoğun miktarda yağ dokusu yer alıyor ve kan dolaşımı yeterli düzeyde sağlanamıyor. Tüm bu olumsuzluklara ek olarak, uzun süre hareket etmeden oturmamız da kalçalarımızın formunu kaybetmesine yol açıyor. Moralinizi bozmayın. Çünkü vücudumuzdaki pek çok kas bölgesinin aksine kalça kasları kolaylıkla çalıştırılabiliyor. 5 dakikalık egzersiz programımız, hızla sonuca ulaşmanızı sağlıyor. Programı nasıl uygulayacağınıza gelince; egzersizleri haftada üç kez, adım adım yapın ve önerilerimizi dikkate alın.

Daha formda

KALÇALARINIZI ÇALIŞTIRIN


1-Boynunuzu düz tutun
Yüzüstü yere uzanın, alnınızı zemine dayayın. Ayaklarınızın üstü de zemine bitişik olmalı. Her iki elinizi poponuzun üzerine yerleştirin. Önce popo kaslarınızı gerin. Ardından parmaklarınızla kaslarınızın nasıl çalıştığını kontrol edin. Bu pozisyonda 5 saniye kalın, gevşeyin. Egzersizi 10 kez tekrarlayın.
dogum-sonrasi-egzersizleriMinicik bir bebeğe sahip olmanın belki de en sevimsiz yanı vücudunuzun deforme olması. Elde ettiğiniz mutluluğun karşısında çok da önemli olmayan bu doğal sonuca katlanmak zorunda değilsiniz. Size önereceğimiz 12 haftalık doğum sonrası programını uygulayarak incecik ve zarif bir anne olabilirsiniz.

İşte sonunda başardınız. Dokuz aylık zorlu maraton bitti. Tahliller, konroller, doğum derken minicik mucizenizi kucağınıza aldınız. İlk günlerdeki eve alışma, beslenme gibi promleri de atlattınız. Artık aynaya bakacak vaktiniz var. Ama o da ne? Hamile halinizden pek de farklı görünmüyorsunuz. Şimdi ne olacak?

Sakin olun, size önerimiz 12 haftalık doğum sonrası programındaki hareketleri uygularsanız, hamilelik kıyafetlerenden kurtulup yeniden eski ince günlerinize dönebilirsiniz.

Daha heyecanlı, daha neşeli ve daha başarılı... Spor yaparken partneriniz de size eşlik ediyorsa, yaptığınız hareketlerden aldığınız keyif ikiye katlanıyor. Özellikle de eşiniz profesyonel bir sporcuysa ve egzersizleri doğru uygulama teknikleri hakkında sizi bilgilendiriyorsa. Peki ya siz de pek çoğumuz gibi tek başına spor zorundaysanız? Dert etmeyin, o zaman size biz eşlik ederiz! Nasıl mı? Belki spor yaparken yanınızda olamayız ama püf noktalarımızla egzersizlerinizi çok daha bilinçli ve keyifli yapmanızı sağlayabiliriz pekala. İlk ipucumuz ise egzersizlerden en optimal düzeyde yararlanmayı sağlayan; doğru nefes alma teknikleri!

1- KARINDAN DERİN NEFES ALMA

Hepimiz soluk alıyoruz; bu kesin...Ancak maalesef her zaman doğru nefes alıp veremiyoruz. Stres ve koşuşturma gibi olumsuz faktörler, nefes alış verişlerimizin değişmesine yol açabiliyor. Aynı zamanda, bilgisayar karşısında genellikle kambur halde uzun süre oturmak da solunumu olumsuz yönde etkiliyor. Öyle ki, daha az nefes alıyor ve aktifliğimizi yitiriyoruz. Vücudumuz da kısıtlı miktardaki oksijenle yetinmek zorunda kaldığı için özellikle spor yaparken fonksiyonlarını yeterince yerine getiremiyor. Peki ne yapmalı? diye merak ediyorsanız, hemen söyleyelim; karından derin nefes alın!

buzla-valsBir nevi meditasyon... Bembeyaz bir zemin, tatlı bir müzik eşliğinde kah uçup kah akacağınız bir rüya ortamı burası. Her yaşın sporu buz pateni, denge ve zarafet vaat ediyor...

Ataköy Galleria'nın buz pistindeyiz... Okuyucularımız heyecanla patenlerini deniyorlar. Bu ayki aktivitemiz olan buz pateni için bu spora hevesli okuyucularımızla bir araya geldik, spor ve eğlence dolu bir saat geçirdik...Buz pateniyle ilk defa tanışan 8 yaşındaki Ece Naz, çocukken bu sporu deneyen annesi Özge Kaya ve yine ilkokul sıralarında bu sporla tanışıp bugüne kadar bir daha hiç ayağına patenleri takamamış olan 28 yaşındaki Yeşim Tongsir'le geçirdiğimiz o bir saat hem keyifli hem oldukça heyecanlı idi.

Artistik patinaj
Buz pateni "artistik patinaj" olarak da bilinen estetik ve zarif bir spor. Olimpik ölçü olarak kabul edilen 60 x 30 metrelik buz pistinde yapılan buz patenini seyretmesi de gerçekten çok zevkli. Ancak sporcular için durum biraz daha farklı. Artistik buz pateni için hazırlanmak disiplinli ve zorlu bir çalışmayı gerektiriyor. Hemen hemen her gün düzenli bir şekilde antrenman yapmak ve bir antrenörle olduğu kadar bir koreografla da çalışmak şart. Ancak hobi olarak yapıldığında durum biraz daha farklı. Profesyonel açıdan pek çok zorluk taşıyan bu spor, bir hobi olarak her yaştan hemen hemen herkes için uygun.

Sıkı ve güzel bacaklara sahip olmak buz pateninin sunduğu en büyük avantaj. Dengeyi ve vücut duruşunu geliştiren, karın ve sırt kaslarını güçlendiren bu zarif buz sporu, amatörlerce ısınma hareketleri es geçilerek uygulanırsa sakatlanmalara yol açabiliyor. Genel olarak ağırlık, dizlere bindiği için kilolu patenseverler ve önceden sakatlık geçirmiş olanlar risk altındaki kişiler olarak tanımlanıyor. Ruslar tarafından geliştirilen buz pateninin kuralları Uluslararası Paten Federasyonu tarafından belirleniyor ve her yıl meraklılarını televizyon ekranına kilitleyen yarışmalar düzenleniyor. Ülkemizde ise bu spor Buz Hokeyi Federasyonu çatısı altında yer alıyor. Galleria'da okuyucularımıza ders veren ekibin başında bulunan Artistik Buz Pateni Milli Takım Antrenörü Amil Akbulut, en büyük sorunlarının tesis yetersizliği olduğunu söylüyor ve ekliyor: "Profesyonel sporcu olarak yetiştirmek üzere yola çıktığımız çocuklar, küçük yaşlarda uluslararası başarılar kazanıyorlar ancak yaş ilerledikçe yabancı rakiplerinin gerisinde kalıyorlar çünkü antrenman imkanları kısıtlı."
  • Ekim 2017
  • Anket

formsante-kapak-buton-ekim2017

anket

Formsante Editörleri Seçti

FORMSANTE ONLINE ABONELİK

formsante-online-abone

GALERİ 

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/784387agustos_2009.jpg

Yerçekimine karşı koyan muhteşem dekoltelerin sırları

Karın ve kalça bölgesini sıkı egzersiz yaparak şekillendirebiliyoruz oysa göğüs bölgesinde estetik yaptırmadan zamanı geri çevirmek o kadar kolay değil. En iyisi ise yerçekimine yenilmeden önce önlem almak.GÖĞÜSLERDE MEYDANA GELEN Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/505765aralik_2009.jpg

Önce koklayın sonra yiyin kilo almayın

Uzmanlara göre, besinleri koklayarak açlığı bir ölçüde tatmin etmek mümkünKilonuza istikrar kazandırmak ya da aşırı kilo alımının psikolojik sebeplerini düzene koymak istiyorsanız, bir de koku diyeti reçetemizi deneyin.İnsanın ruhsal durumunu Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/757036ekim_2009.jpg

Estetikte son trendler

Estetik cerrahi dünyasından her geçen gün yeni ve güzel bir haber geliyor; artık operasyonlar daha kolay ve acısız, iyileşme süreleri kısa, sonuçlar ise son derece doğal. Biz de, en yeni Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/160541eylul_2009.jpg

Mikroplar atağa geçmeden önleminizi alın!

Bağışıklık sisteminizi güçlendirecek 9 öneriEylül ayının gelişiyle birlikte nezle ve grip sezonu da resmi olarak açılmış oldu. Üstelik bu yıl başka bir bela daha kapımızda: Domuz gribi! Hastalıklara bir gol Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/454333haziran_2009.jpg

Geç kalmadınız! Hızlı sonuç veren estetikler

En yakın arkadaşınız 10 yaş genç ve 10 kilo daha az görünmesine rağmen, estetik yaptırmadığına yemin ediyorsa ona inanabilirsiniz. Çünkü estetik kategorisine sokulması zor yeni operasyonların işlem süreleri kısa, etkileri Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/243715mart_2009.jpg

10 doğal yöntemle sonsuz gençliği yakalayın

Sonsuz gençliği yakalamak için ne ilaçlara, ne de mucizelere ihtiyacınız var. Çünkü uzmanlara göre; doğal kürler de vücudumuzun uzun yıllar tepeden tırnağa genç kalmasını sağlayabiliyor.Hemen hepimizin imrenerek izledikleri bazı kadınlar Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/522896mayis_2009.jpg

Tepeden tırnağa ne kadar hijyene ihtiyacımız var?

Sağlıklı bir yaşamın ilk koşulu hiç kuşkusuz vücudumuzu tepeden tırnağa temiz tutmak. Sahi, vücut hijyeninde dikkat etmemiz gereken kuralları biliyor muyuz, yoksa bir şeyleri yanlış yapıyor olabilir miyiz? İşte yanıtları...YÜZ Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/681654nisan_2010.jpg

3 haftada 3 kilo verin!

Fazla kilolara veda etmek için diyet yapmak şart. Acıbadem Kozyatağı Hastanesi’nden Beslenme ve Diyet Uzmanı İpek Cirit’in hazırladığı bir haftalık örnek diyet programıyla 3 haftada 3 kilo verebilirsiniz. Bu diyeti Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/968564temmuz_2009.jpg

Saçlarınız güneşle dost olsun

Bir yandan güneş ve denizin keyfini çıkarırken bir yandan da güzel ve bakımlı saçlara sahip olmak ister misiniz? Güzel yaz günlerinin izlerini, yıpranmış saçlarınızda görmek istemiyorsanız önerilerimize bir göz atın.Yaz Devamı

HABER BAŞLIKLARI

Son Yorumlar

dblogoDiğer Doğan Burda Siteleri: Atlas | Auto Show | Blue Jean | Burda | Capital | CHIP Online | Ekonomist | Elele | Elle | Elle Decor | eMecmua | Ev Bahçe | Evim | Formsanté | Güncel Hukuk | Hafta Sonu | Hello | Hey Girl | İstanbul Life | Level | Lezzet - Yemek Tarifleri | Maison Française | Pc Net | Seninle | Tempo | Yacht Türkiye