dogum-sonrasi-egzersizleriMinicik bir bebeğe sahip olmanın belki de en sevimsiz yanı vücudunuzun deforme olması. Elde ettiğiniz mutluluğun karşısında çok da önemli olmayan bu doğal sonuca katlanmak zorunda değilsiniz. Size önereceğimiz 12 haftalık doğum sonrası programını uygulayarak incecik ve zarif bir anne olabilirsiniz.

İşte sonunda başardınız. Dokuz aylık zorlu maraton bitti. Tahliller, konroller, doğum derken minicik mucizenizi kucağınıza aldınız. İlk günlerdeki eve alışma, beslenme gibi promleri de atlattınız. Artık aynaya bakacak vaktiniz var. Ama o da ne? Hamile halinizden pek de farklı görünmüyorsunuz. Şimdi ne olacak?

Sakin olun, size önerimiz 12 haftalık doğum sonrası programındaki hareketleri uygularsanız, hamilelik kıyafetlerenden kurtulup yeniden eski ince günlerinize dönebilirsiniz.


12 Haftalık Program

0-6 Hafta


Amaç : Vüdudunuzu harekete geçirmek. Bu egzersizler, enerjinizi arttıracak ve karnınızın yanı sıra hamilelik ve doğum sırasında gevşemiş olan pelvik kaslarınızın toparlanmasına yardımcı olacak.

1. AĞIRLIK

HEDEF :
Kollar, Göğüs ; Omuzlar

Yere uzanın, bacaklarınız bir topun üzerinde olacak. Her iki elinize 1.5-2 kilogramlık birer ağırlık alın. Ağırlıklıkları göğsünüzün hemen üzerinde tutun ve nefes verirken yavaşça yukarıya kaldırın.3 saniye tutun ve indirin. 3 kere ile başlayan ve 12 tekrara kadar çıkın. Arada 1 dakika dinlenerek bir set dahpa yapın.


2.EĞİLME
HEDEF :
Karnın iç bölgeleri ve pelvik kasları

Diz çökün. Dizleriniz kalça genişliğinde açık olmalı. Belinizden öne doğru eğilerek, kollarınızın alt kısmını ve dirseklerinizi bir sandalye veya sehpaya yerleştirin. Nefes alın ve nefesinizi verirken göbeğinizi içeri çekin. 5-10 saniye bu durumda kalın. Hafif hafif nefes alıp verebilirsiniz. Hareketi 2 kez yapın, arttırarak 10 tekrara çıkın. Bu harekette iki set arasında 1 dakikalık dinlenmeler olmalı.


dogum-sonrasi-egzersizleri27-12 HAFTA

AMAÇ : Hareketlerin yoğunluğunu arttırarak güçleneceksiniz. İlk hareketleri tekrar etmelisiniz. Yalnız eğilme hareketinde iki eliniz yerde olacak. Dizinizi kırıp, tek topuğunuzu popo yüksekliğinde kaldırın. Kaldırdığınız bacağınızın çaprazındaki kolunuzu ileriye uzatın, göbeğinizi içeri çekin. Her bacak için 10 kere tekrar edin.


3. TOPLA MEKİK

HEDEF : Popo ve baldırlar

Bir egzersiz topunu sırtınızın alt kısmıyla duvar arasına sıkıştırın. Sırtınız dik ve bacaklarınız omuz genişliğinde açık olmalı. Bu pozisyondayken hafifçe alçalın, 3 saniye durun ve yeniden yükselin. 5 tekrarla başlayın, 12 tekrara kadar çıkabilirsiniz. İki setarasında 30 saniye dinlenmeyi ihmal etmeyin.


4.TOPLA ŞINAV

HEDEF : Kollar, Göğüsler ; Omuzlar ve Sırt Kasları

Bu harekette bildiğiniz şınavı topun üzerinde yapacaksınız. Bir egzersiz topunu karnınızın altına yerleştirin ve top baldırlarınız altında kalana kadar ellerinizin üzerinde ilerleyin üst kısmını yere doğru yaklaştırın. 3 saniye durun ve yükselin. 5 tekrarla başlayın, 15 tekrara kadar çıkın. İki set arasında 1 dakikalık dinlenmeyi unutmayın.


12 HAFTA VE SONRASI

AMAÇ : Hamilelik öncesi gücümüzü kazanmayı hedefliyoruz. Spora ayırdığınız zamanı arttırın. İlk 4 hareketi 3 sete çıkarın ve anlatacağımız 2 hareketi de programınıza ekleyin.

5.ALT KOLLA ŞINAV

HEDEF : Karın, Sırt. Kollar, Bacaklar

Şınav pozisyonunu alın. Ağırlığınız kollarınız ve parmak uçlarınızda dirsekleriniz ise omuzlarınızın tam altında olmalı. Düz bir çizgi halinde 20 saniye durun. Sonra dizleriniz yerde, 30 saniye durun. Harekete 3 tekrarla başlayın 6 tekrara kadar çıkın.

6.DENGELİ BİR VÜCUT

HEDEF :
Karın , Sırt, Kollar, Bacaklar, Omuzlar

Bacaklarınız kalça genişliğinde açık ayakta durun. Belinizden hafifçe öne eğilin. Kollarınızı kulaklarınızın yanında ileri doğru uzatırken, bir bacağınızı kalçanızın yüksekliğinde kaldırın. 20 saniye bekleyin ve indirin. 30 saniye dinlenin ve tekrar kaldırın. Bacaklarınızı değiştirerek hareketi 6-10 kez tekrarlamalısınız.

Paylaşmak ister misin?:

Deli.cio.us    Digg    reddit    Facebook    StumbleUpon    Newsvine

Add this to your website
UYARI: Bu siteye yazılan her türlü yorum kamuya açık bilgi haline gelecek ve diğer okuyucular tarafından görülecektir. Her nekadar editörlerimiz yapılan yorumları kontrol etse de, gözden kaçmış yorumlar olabilir. Bu nedenle bilgileri paylaşırken ilaç ve firma isimleri vermemeli, hakaret içeren yorumlar yazmamalısınız. Yorumlardan dolayı ortaya çıkabilecek sorunlardan, yorumu yapan kullanıcı sorumludur. Yorum yapan herkes bu kuralları okumuş ve hukuki sorumlulukları kabul etmiş sayılır.

Yorum ekle


Güvenlik kodu
Yenile

  • Ekim 2017
  • Anket

formsante-kapak-buton-ekim2017

anket

Formsante Editörleri Seçti

FORMSANTE ONLINE ABONELİK

formsante-online-abone

GALERİ 

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/784387agustos_2009.jpg

Yerçekimine karşı koyan muhteşem dekoltelerin sırları

Karın ve kalça bölgesini sıkı egzersiz yaparak şekillendirebiliyoruz oysa göğüs bölgesinde estetik yaptırmadan zamanı geri çevirmek o kadar kolay değil. En iyisi ise yerçekimine yenilmeden önce önlem almak.GÖĞÜSLERDE MEYDANA GELEN Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/505765aralik_2009.jpg

Önce koklayın sonra yiyin kilo almayın

Uzmanlara göre, besinleri koklayarak açlığı bir ölçüde tatmin etmek mümkünKilonuza istikrar kazandırmak ya da aşırı kilo alımının psikolojik sebeplerini düzene koymak istiyorsanız, bir de koku diyeti reçetemizi deneyin.İnsanın ruhsal durumunu Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/757036ekim_2009.jpg

Estetikte son trendler

Estetik cerrahi dünyasından her geçen gün yeni ve güzel bir haber geliyor; artık operasyonlar daha kolay ve acısız, iyileşme süreleri kısa, sonuçlar ise son derece doğal. Biz de, en yeni Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/160541eylul_2009.jpg

Mikroplar atağa geçmeden önleminizi alın!

Bağışıklık sisteminizi güçlendirecek 9 öneriEylül ayının gelişiyle birlikte nezle ve grip sezonu da resmi olarak açılmış oldu. Üstelik bu yıl başka bir bela daha kapımızda: Domuz gribi! Hastalıklara bir gol Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/454333haziran_2009.jpg

Geç kalmadınız! Hızlı sonuç veren estetikler

En yakın arkadaşınız 10 yaş genç ve 10 kilo daha az görünmesine rağmen, estetik yaptırmadığına yemin ediyorsa ona inanabilirsiniz. Çünkü estetik kategorisine sokulması zor yeni operasyonların işlem süreleri kısa, etkileri Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/243715mart_2009.jpg

10 doğal yöntemle sonsuz gençliği yakalayın

Sonsuz gençliği yakalamak için ne ilaçlara, ne de mucizelere ihtiyacınız var. Çünkü uzmanlara göre; doğal kürler de vücudumuzun uzun yıllar tepeden tırnağa genç kalmasını sağlayabiliyor.Hemen hepimizin imrenerek izledikleri bazı kadınlar Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/522896mayis_2009.jpg

Tepeden tırnağa ne kadar hijyene ihtiyacımız var?

Sağlıklı bir yaşamın ilk koşulu hiç kuşkusuz vücudumuzu tepeden tırnağa temiz tutmak. Sahi, vücut hijyeninde dikkat etmemiz gereken kuralları biliyor muyuz, yoksa bir şeyleri yanlış yapıyor olabilir miyiz? İşte yanıtları...YÜZ Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/681654nisan_2010.jpg

3 haftada 3 kilo verin!

Fazla kilolara veda etmek için diyet yapmak şart. Acıbadem Kozyatağı Hastanesi’nden Beslenme ve Diyet Uzmanı İpek Cirit’in hazırladığı bir haftalık örnek diyet programıyla 3 haftada 3 kilo verebilirsiniz. Bu diyeti Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/968564temmuz_2009.jpg

Saçlarınız güneşle dost olsun

Bir yandan güneş ve denizin keyfini çıkarırken bir yandan da güzel ve bakımlı saçlara sahip olmak ister misiniz? Güzel yaz günlerinin izlerini, yıpranmış saçlarınızda görmek istemiyorsanız önerilerimize bir göz atın.Yaz Devamı

HABER BAŞLIKLARI

Son Yorumlar

dblogoDiğer Doğan Burda Siteleri: Atlas | Auto Show | Blue Jean | Burda | Capital | CHIP Online | Ekonomist | Elele | Elle | Elle Decor | eMecmua | Ev Bahçe | Evim | Formsanté | Güncel Hukuk | Hafta Sonu | Hello | Hey Girl | İstanbul Life | Level | Lezzet - Yemek Tarifleri | Maison Française | Pc Net | Seninle | Tempo | Yacht Türkiye