yuzlesme-temmuz-2012-resim-1 Sağlığın ve güzelliğin vazgeçilmez ayağı olan hareketi hayatınızın bir parçası haline getirebilmeniz, ruh ve beden bütünlüğünüzü sağlayabilmeniz için her ay bu sayfalarda size yoga, pilates ya da fitness uzmanlarından tavsiyeler aktarıyoruz. Size uygun hareketleri yaptığınız zaman hangi kaslarınızın çalışacağını, hangi bölgeniniz sıkılaşacağını ya da ruhunuzun nasıl özgürleşeceğini anlatıyorlar. Bu ay ise onlara kendi deneyimlerini sorduk. Bu yazının sonuna geldiğinizde hangi branşa kendinizi yakın hissedeceksiniz bilmiyoruz ama şu bir gerçek ki onların satırlarından huzur ve mutluluk yansıyor. Belki de mutluluğun bir türlü bulamadığınız anahtarı bu hikayelerden birinde yatıyor.

haziran-2012-fitness-3-resim-1 Yürüdükçe rahatlıyor, mutlu oluyor, yaşama sevinci ile doluyor. Uykudan geri kalan her saatini yürüyüş yaparak geçirebileceğini söylüyor. Bade İşçil, hayatını yürüyüş aşkına göre şekillendiriyor.

Becel’in reklam yüzü olan genç oyuncu Bade İşçil geçtiğimiz ay Cenevre Maratonu Kadınlar Koşusu’na katıldı. Her zaman idmanlı ve ısınmış halde maratonlara katıldığını söyleyen genç oyuncu bu sefer dizi setlerinin yoğunluğu ve bazı sağlık rahatsızlıkları nedeniyle hazırlıksız yakalandı. Maratonları bilgisayar yarışına benzeten, bu yüzden büyük zevk aldığını söyleyen İşçil, “Önümdekini geçtikçe bonus almış gibi hissediyorum, bu yüzden büyük keyif alıyorum” diyor. Güzel oyuncu ile Maraton öncesi sohbet ettik, yürüyüş aşkına yakından tanıklık ettik.

Untitled-7formsante’nin hediyesi pilates kartlarıyla 50 farklı egzersiz cebinizde. Uzun biçimli kaslar, esnek bir vücut, daha uzun gösteren bir duruş için hemen şimdi çalışmaya başlayın!

Ebru Şallı Tan’ın televizyon programından tanıdığınız Pilates eğitmeni Eren Ambarkütük ile birlikte hazırladığımız pilates kartlarında karın, sırt, omuz-kol-göğüs, bacak ve kalçayı hedefleyen kuvvet egzersizlerinin yanı sıra vücuda esneklik kazandırmayı ve rahatlatmayı hedefleyen “esneme” egzersizleri yer alıyor. Aslında bu çalışmada esneme egzersizlerine biraz ağırlık verdik. Masa başında geçen yorucu bir günün ardından sırtınızı rahatlatmak, uzun bir yürüyüş ya da ayakta geçen saatlerin ardından bacaklarınızı gerip esnetmek için bu 22 esneme kartından yararlanabilirsiniz. Esneme kartlarını egzersiz rutininizden sonra kullanabileceğiniz gibi bağımsız bir rahatlama seansı şeklinde de uygulayabilirsiniz.

Bacak kasları kadar, kol, mide ve boyun kaslarını da çalıştıran yüzme, vücudun tüm kaslarını aynı anda çalıştıran en etkili spor dalı. Yüzerken, 1 saat içinde 400 ile 700 arasında kalori yakmak mümkün. Kullandığınız yüzme stili bu kalori miktarını arttırıyor ya da azaltıyor.

Örneğin, serbest stil ağırlıklı olarak basen bölgesini, sırt üstü yüzme bel bölgesini, kurbağalama ise kolları ve vücudun üst kısmını daha çok çalıştırıyor.

Yarım Saat Yüzme = Bir Saat Koşu!
Yarım saat düzenli olarak, ritmik bir biçimde yüzdüğünüzde yaktığınız kalori miktarı bir saat koştuğunuzda yaktığınız miktara eşittir.

Kalbin Dostu!
Obezitenin ve aşırı kilonun tedavisinde de kullanılan yüzme, kalp kaslarının güçlenmesini ve kilo nedenli kalp sorunlarının da önüne geçilmesini sağlar.

Yüzmek, Yormaz!
Yüzmek, hem eğlenceli hem de insan vücudunun suyla teması sayesinde beyni ve bedeni arındıran bir aktivite. Su ile uyum içinde yapılan bir yüzme sporu hem ruhsal dinginlik hem de beden gelişimi sağlıyor.

Yüzmek, duyu organlarını ve sinir sistemini en çok rahatlatan egzersiz türüdür. Su direncine karşı yanlış hareketler ise kişinin çabuk yorulmasına ve bu spora fazla devam edememesine neden olur. Doğru nefes alış ve yüzme stili, yorgun bir kişiyi bile yüzme aktivitesi sonunda zinde hissettirecektir.

nisan-2011-spor-resimYaz geliyor, ağırlıkları üzerimizden atmanın tam sırası! Ama siz yine de önleminizi alın. Telaşa kapılıp sakatlığa davetiye çıkarmayın.

Kapasitenizi aşmayın
Spor yapmaya yeni başlayanların kas iskelet sistemi yeterince hazır olmadığı için kuvvet, zamanlama ve koordinasyon gibi yönleri yetersiz kalabiliyor. Bu da bilinçsiz olarak, kaslarına normalden fazla yüklenmelerine yol açıyor. Bu durum, yüklenme ve kullanıma bağlı kas ve tendon sorunlarının yanı sıra, kemiklerde stres kırıkları ve diğer kırıklara da yol açabiliyor.

Hafif yürüyüş dışı sporlarda, 35 yaş üstü kişilerin kardiyolojik açıdan muayene edilerek, yapacakları spor için kalp ve dolaşım sistemi açısından uygun olup olmadıklarının değerlendirilmesi gerekiyor.
kosarken-diz-agrisindan-korununDiz ağrıları koşucularda en sık görülen problemlerin başında geliyor. Bilinçli hareket ederek diz ağrılarından sakınabilirsiniz.

❶ Bacaklarınızı güçlendirin: Bacaklardaki en büyük kas grupları olan quadriseps ve hamstrings’leri güçsüz koşucuların, diğerlerine göre 3 ile 6 kez daha fazla diz ağrısına yakalandıkları biliniyor. Bu kasları güçlendirmek için haftada 3 kez 10x3 tekrardan oluşacak şekilde squat ve lunge egzersizleri yapabilirsiniz.

❷ Doğru hareket edin: Koşarken kalçalarınızla dizlerinizin aynı hizada olmasına, yere basarken dizlerinizin rahat bir şekilde kırılmış olmasına dikkat edin. Yere topuğunuzla değil, ayağın ayasıyla basmalısınız.

❸ Ayaklarınızı destekleyin: Ayaktaki dengesizlikler de diz kapağının dengesiz hareket etmesine yol açarak ağrıya neden olabiliyor. Özellikle içe basma gibi bir sorununuz varsa, ayağınızı destekleyecek bir aparata ihtiyacınız var demektir. Bu noktada bir hekimden destek almalısınız.
  • Ekim 2017
  • Anket

formsante-kapak-buton-ekim2017

anket

Formsante Editörleri Seçti

FORMSANTE ONLINE ABONELİK

formsante-online-abone

GALERİ 

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/784387agustos_2009.jpg

Yerçekimine karşı koyan muhteşem dekoltelerin sırları

Karın ve kalça bölgesini sıkı egzersiz yaparak şekillendirebiliyoruz oysa göğüs bölgesinde estetik yaptırmadan zamanı geri çevirmek o kadar kolay değil. En iyisi ise yerçekimine yenilmeden önce önlem almak.GÖĞÜSLERDE MEYDANA GELEN Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/505765aralik_2009.jpg

Önce koklayın sonra yiyin kilo almayın

Uzmanlara göre, besinleri koklayarak açlığı bir ölçüde tatmin etmek mümkünKilonuza istikrar kazandırmak ya da aşırı kilo alımının psikolojik sebeplerini düzene koymak istiyorsanız, bir de koku diyeti reçetemizi deneyin.İnsanın ruhsal durumunu Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/757036ekim_2009.jpg

Estetikte son trendler

Estetik cerrahi dünyasından her geçen gün yeni ve güzel bir haber geliyor; artık operasyonlar daha kolay ve acısız, iyileşme süreleri kısa, sonuçlar ise son derece doğal. Biz de, en yeni Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/160541eylul_2009.jpg

Mikroplar atağa geçmeden önleminizi alın!

Bağışıklık sisteminizi güçlendirecek 9 öneriEylül ayının gelişiyle birlikte nezle ve grip sezonu da resmi olarak açılmış oldu. Üstelik bu yıl başka bir bela daha kapımızda: Domuz gribi! Hastalıklara bir gol Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/454333haziran_2009.jpg

Geç kalmadınız! Hızlı sonuç veren estetikler

En yakın arkadaşınız 10 yaş genç ve 10 kilo daha az görünmesine rağmen, estetik yaptırmadığına yemin ediyorsa ona inanabilirsiniz. Çünkü estetik kategorisine sokulması zor yeni operasyonların işlem süreleri kısa, etkileri Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/243715mart_2009.jpg

10 doğal yöntemle sonsuz gençliği yakalayın

Sonsuz gençliği yakalamak için ne ilaçlara, ne de mucizelere ihtiyacınız var. Çünkü uzmanlara göre; doğal kürler de vücudumuzun uzun yıllar tepeden tırnağa genç kalmasını sağlayabiliyor.Hemen hepimizin imrenerek izledikleri bazı kadınlar Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/522896mayis_2009.jpg

Tepeden tırnağa ne kadar hijyene ihtiyacımız var?

Sağlıklı bir yaşamın ilk koşulu hiç kuşkusuz vücudumuzu tepeden tırnağa temiz tutmak. Sahi, vücut hijyeninde dikkat etmemiz gereken kuralları biliyor muyuz, yoksa bir şeyleri yanlış yapıyor olabilir miyiz? İşte yanıtları...YÜZ Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/681654nisan_2010.jpg

3 haftada 3 kilo verin!

Fazla kilolara veda etmek için diyet yapmak şart. Acıbadem Kozyatağı Hastanesi’nden Beslenme ve Diyet Uzmanı İpek Cirit’in hazırladığı bir haftalık örnek diyet programıyla 3 haftada 3 kilo verebilirsiniz. Bu diyeti Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/968564temmuz_2009.jpg

Saçlarınız güneşle dost olsun

Bir yandan güneş ve denizin keyfini çıkarırken bir yandan da güzel ve bakımlı saçlara sahip olmak ister misiniz? Güzel yaz günlerinin izlerini, yıpranmış saçlarınızda görmek istemiyorsanız önerilerimize bir göz atın.Yaz Devamı

HABER BAŞLIKLARI

Son Yorumlar

dblogoDiğer Doğan Burda Siteleri: Atlas | Auto Show | Blue Jean | Burda | Capital | CHIP Online | Ekonomist | Elele | Elle | Elle Decor | eMecmua | Ev Bahçe | Evim | Formsanté | Güncel Hukuk | Hafta Sonu | Hello | Hey Girl | İstanbul Life | Level | Lezzet - Yemek Tarifleri | Maison Française | Pc Net | Seninle | Tempo | Yacht Türkiye