Fotolia 79286594 Subscription LVücut terleme yoluyla ısısını düzenliyor. Ancak sıcak ve nem yükseldiğinde ter yeterince hızlı bir şekilde buharlaşamıyor. Sıcak hava, yüksek vücut ısısı ve egzersiz birleştiğinde bu tehlikeli boyutlara varabiliyor. Vücut aşırı ısındığında sıcak çarpması, halsizlik, dehidrasyon, kas krampları, baş dönmesi, baş ağrısı, sersemleme gibi fiziksel sonuçlara neden oluyor. Böyle bir durumda serin bir yere geçmek ve bol sıvı tüketmek gerekiyor. Aksi takdirde durum daha da kötüleşerek kusma, nefes almada zorluk, deride kuruluk ve sıcaklık gibi semptomlar ortaya çıkıyor. Bu tablo acil medikal yardım gerektiriyor. 

1- Pamuklu giysiler rahat olsa da terin kolaylıkla buharlaşmasını engelliyor. Bol, terin kolaylıkla kurumasını sağlayacak egzersize özel sentetik kumaşları tercih edin. 

2- Güneşten korunmak için güneş kremi kullanın. Ancak terlemenizi engelleyecek yağlı ürünlerden kaçının. Güneş gözlüğü, hafif bir şapka da işe yarar. 

3- Sık sık su için. Bir saatten daha uzun süren aktivitelerde ihtiyacınız olan elektrolitleri de sağlayan spor içecekleri tüketin.

4- Egzersizinizi günün erken (10.00’dan önce) ve geç saatlerine (19.00’dan sonra) alın. 

5- Hava durumunu kontrol edin. Sıcak havalarda yüksek tempolu egzersizler yerine düşük tempolu rahat yürüyüşler, bisiklet gibi aktiviteleri seçin.

6- Ne kadar fit olursanız olun sıcak sizi de etkileyebilir. Bu nedenle outdoor egzersizlerinize yavaş yavaş başlayın. Her gün biraz daha fazla süre dışarıda geçirerek, kademeli olarak artırarak sıcağa vücudunuzu alıştırın. 

7- Gölge arayın. Güneşin direkt ışınlarından korunduğunuz ağaç altları, açık alanlardan daha serin kalmanızı sağlıyor. 

8- Ekstrem sıcaklık değişikliklerinden kaçının. Tepenizi delen yaz sıcağından birdenbire buzdolabı gibi soğutulmuş iç mekanlara geçmeyin. Kademeli olarak soğuyun. 

9- Vücudunuzu dinleyin. Eğer kötü hissediyorsanız, sıcak çarpmasının herhangi bir semptomunu gözlemliyorsanız daha fazla zorlamayın, egzersizi durdurun. 

10- 30 derecenin üzerindeki sıcaklıklarda egzersizinizi içeri taşıyın. Su sporları da sıcak havalar için çok daha iyi bir alternatif olabiliyor. 

Koşu stilinize göre...
Koşarken içe ya da dışa doğru mu basıyorsunuz, koşu stiliniz nasıl bir ayakkabı ile desteklenmeyi gerektiriyor? Tüm bu soruların yanıtlarını Kanyon’da yeni açılan Asics mağazasında uygulanan Motion ID testi ile bulabilirsiniz. 

Bir seri high-tech hareket sensörü kullanılarak gerçekleştirilen testte kişinin koşu sırasındaki doğal postürü, ayağın anatomik durumu, hareket stili ve yere basma kuvveti analiz edilerek en uygun koşu ayakkabısı belirleniyor. 

Test sırasında üç farklı deneme ayakkabısı giydirilerek koşu bandında koşturulan kişinin verileri analiz edilerek, ayakkabıdaki orta alan desteği, esneklik ve yastıklama teknolojilerine göre kişiye özel, en doğru ayakkabı seçiliyor.

204 kalori
Yarım saat hafif tempoda bisiklet sürerek yaklaşık 204 kalori yakabilirsiniz. Yürüyüşten daha fazla kalori yakmanızı sağlayacak bisiklet ayrıca üst ve arka bacakları sıkılaştırmak için harika bir egzersiz sunuyor.

Formsanté 2016 - Temmuz sayısı


Paylaşmak ister misin?:

Deli.cio.us    Digg    reddit    Facebook    StumbleUpon    Newsvine

Add this to your website
UYARI: Bu siteye yazılan her türlü yorum kamuya açık bilgi haline gelecek ve diğer okuyucular tarafından görülecektir. Her nekadar editörlerimiz yapılan yorumları kontrol etse de, gözden kaçmış yorumlar olabilir. Bu nedenle bilgileri paylaşırken ilaç ve firma isimleri vermemeli, hakaret içeren yorumlar yazmamalısınız. Yorumlardan dolayı ortaya çıkabilecek sorunlardan, yorumu yapan kullanıcı sorumludur. Yorum yapan herkes bu kuralları okumuş ve hukuki sorumlulukları kabul etmiş sayılır.

Yorum ekle


Güvenlik kodu
Yenile

  • Mayıs 2017
  • Anket

formsante-mayis2017-kapak

anket

FORMSANTE ONLINE ABONELİK

formsante-online-abone

GALERİ 

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/784387agustos_2009.jpg

Yerçekimine karşı koyan muhteşem dekoltelerin sırları

Karın ve kalça bölgesini sıkı egzersiz yaparak şekillendirebiliyoruz oysa göğüs bölgesinde estetik yaptırmadan zamanı geri çevirmek o kadar kolay değil. En iyisi ise yerçekimine yenilmeden önce önlem almak.GÖĞÜSLERDE MEYDANA GELEN Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/505765aralik_2009.jpg

Önce koklayın sonra yiyin kilo almayın

Uzmanlara göre, besinleri koklayarak açlığı bir ölçüde tatmin etmek mümkünKilonuza istikrar kazandırmak ya da aşırı kilo alımının psikolojik sebeplerini düzene koymak istiyorsanız, bir de koku diyeti reçetemizi deneyin.İnsanın ruhsal durumunu Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/757036ekim_2009.jpg

Estetikte son trendler

Estetik cerrahi dünyasından her geçen gün yeni ve güzel bir haber geliyor; artık operasyonlar daha kolay ve acısız, iyileşme süreleri kısa, sonuçlar ise son derece doğal. Biz de, en yeni Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/160541eylul_2009.jpg

Mikroplar atağa geçmeden önleminizi alın!

Bağışıklık sisteminizi güçlendirecek 9 öneriEylül ayının gelişiyle birlikte nezle ve grip sezonu da resmi olarak açılmış oldu. Üstelik bu yıl başka bir bela daha kapımızda: Domuz gribi! Hastalıklara bir gol Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/454333haziran_2009.jpg

Geç kalmadınız! Hızlı sonuç veren estetikler

En yakın arkadaşınız 10 yaş genç ve 10 kilo daha az görünmesine rağmen, estetik yaptırmadığına yemin ediyorsa ona inanabilirsiniz. Çünkü estetik kategorisine sokulması zor yeni operasyonların işlem süreleri kısa, etkileri Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/243715mart_2009.jpg

10 doğal yöntemle sonsuz gençliği yakalayın

Sonsuz gençliği yakalamak için ne ilaçlara, ne de mucizelere ihtiyacınız var. Çünkü uzmanlara göre; doğal kürler de vücudumuzun uzun yıllar tepeden tırnağa genç kalmasını sağlayabiliyor.Hemen hepimizin imrenerek izledikleri bazı kadınlar Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/522896mayis_2009.jpg

Tepeden tırnağa ne kadar hijyene ihtiyacımız var?

Sağlıklı bir yaşamın ilk koşulu hiç kuşkusuz vücudumuzu tepeden tırnağa temiz tutmak. Sahi, vücut hijyeninde dikkat etmemiz gereken kuralları biliyor muyuz, yoksa bir şeyleri yanlış yapıyor olabilir miyiz? İşte yanıtları...YÜZ Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/681654nisan_2010.jpg

3 haftada 3 kilo verin!

Fazla kilolara veda etmek için diyet yapmak şart. Acıbadem Kozyatağı Hastanesi’nden Beslenme ve Diyet Uzmanı İpek Cirit’in hazırladığı bir haftalık örnek diyet programıyla 3 haftada 3 kilo verebilirsiniz. Bu diyeti Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/968564temmuz_2009.jpg

Saçlarınız güneşle dost olsun

Bir yandan güneş ve denizin keyfini çıkarırken bir yandan da güzel ve bakımlı saçlara sahip olmak ister misiniz? Güzel yaz günlerinin izlerini, yıpranmış saçlarınızda görmek istemiyorsanız önerilerimize bir göz atın.Yaz Devamı

HABER BAŞLIKLARI

Son Yorumlar

dblogoDiğer Doğan Burda Siteleri: Atlas | Auto Show | Blue Jean | Burda | Capital | CHIP Online | Ekonomist | Elele | Elle | Elle Decor | eMecmua | Ev Bahçe | Evim | Formsanté | Güncel Hukuk | Hafta Sonu | Hello | Hey Girl | İstanbul Life | Level | Lezzet - Yemek Tarifleri | Maison Française | Pc Net | Seninle | Tempo | Yacht Türkiye