22112013 yogaBilgisayar başında uzun süre çalışmaktan ya da saatlerce trafikte araba kullanmaktan sık sık bel ve sırt ağrısı mı çekiyorsunuz? Bu yoga pozlarıyla sırtınıza binen yükü atın, sağlıklı bir duruşa kavuşun.

Uzun süre bilgisayar karşısında oturmak, araba kullanmak, duruş bozuklukları ve stres sırt ile bel ağrılarını tetikliyor. Tüm vücudunuzun stresini alan, doğru duruşu sağlayan ve duruşunuzun farkındalığını yaratan yoga bu ağrıları azaltmada en büyük yardımcınız. Cihangir Yoga’dan Zeynep Çelen, “Bu serinin yararlı olması için sadece pozları yapmanız yeterli değil. Yaparken bedeninizde özellikle de sırt ve bel bölgenizde oluşan hislere dikkat getirmeniz gerekiyor” diyor ve devam ediyor: “Seri, sırt ve bel bölgenizi uyarıyor olacak, bu da o bölgeleri daha yakından tanıma ve hissetme olanağı sağlayacak. Bu hissetme yeteneği sayesinde gün içerisinde sırtınızı ağrıtabilecek duruş veya oturuş bozukluklarını erkenden fark edebilecek ve düzeltmek için fırsatınız olacaktır. Yoganın uzun vadeli şifalarından biri, omurganın sağlıklı hissettiği hizadan çıktığı anları size haber verme yeteneğinin gelişmesinde yatar.”

 

22112013 yoga1a22112013 yoga1bTADASANA (A) - URDVHA HASTASANA (B)

Ayaklarınızı kalça mesafesi aralığında birbirine paralel olacak şekilde yerleştirin. Topuklar, leğen kemiği, göğüs kafesi ve baş üst üste gelsin, kalçayı ileriye göndermeyin (gerekirse bir kez aynada yandan bakarak hizalanın ve hizanın hissini tanımaya çalışın, hep ayna kullanmayın). Bu hizayı gün içerisinde ayakta durduğunuz her an kendinize hatırlatın.

Nefes alın, nefes verirken avuçları kalbin önünde bir araya getirin ve sırtınızda kürek kemiklerinizi birbirine hafifçe yaklaştırın. Burada aldığınız bir nefesi kürek kemiklerinin arasına yollayın. Nefes verirken karnı yumuşatın. Tekrar aldığınız bir nefesle kolları yukarıya kaldırın, ama bunu yaparken omuzlar boynu sıkıştırmayacak şekilde aşağıda kalsın. Nefes verirken kolları geri bedenin yanına indirin. Kendi nefes hızınızla, nefesi alırken kolları yukarı, verirken de aşağı hareket ettirin. Avuçlarınız geniş, ama gergin olmasın.

Nefes alma ve verme süreniz boyunca hareket edin, nefesiniz çok kısaysa o zaman hareketleri iki nefes boyunca yapın. Dilerseniz birkaç kez elleri gözlerinizle takip edin veya gözleri kapayın ya da çeneyi düşürmeden ileride bir noktaya bakın. Hareketin her aşamasının sırtınızda yarattığı hisleri fark edin. Kendi nefesinizle bundan en az 10  tane yapın. Bittikten sonra, bir iki nefes hareketsiz kalın. Sırtınızı hissedin.

 

22112013 yoga2UTTANASANA

Nefes alırken kolları yukarı Urdvha Hastasana’ya kaldırın, nefes verirken ellerle leğen kemiğini tutun. Nefes alın, göğüs kafesinin etrafını ve kürek kemiklerinin arasını genişletin, nefes verirken ellerinizle leğen kemiğini öne çevirmeye başlayın. Omurganız bu hareketi takip edecek ve kalçadan öne eğilmeye başlayacaksınız.

Hareket başladığında dizleri bükmeye başlayın ve gövdeyi bacakların üstüne getirin. Başın ağırlığını bırakın, kolları yere sarkıtın. Bu ilk aşama. Belinizi korumak için dizlerinizi poz boyunca bükük tutun. Bükük tutmak ilk başta yorucu gelebilir. Yorulduğunuzda bacakları düzeltmek yerine, bir sonraki poza geçin. Yarın bu pozu daha uzun süreli yapabilirsiniz.

 

  • «
  •  Başlangıç 
  •  Önceki 
  •  1 
  •  2 
  •  3 
  •  4 
  •  5 
  •  6 
  •  Sonraki 
  •  Son 
  • »
(Sayfa 1 / 6)
UYARI: Bu siteye yazılan her türlü yorum kamuya açık bilgi haline gelecek ve diğer okuyucular tarafından görülecektir. Her nekadar editörlerimiz yapılan yorumları kontrol etse de, gözden kaçmış yorumlar olabilir. Bu nedenle bilgileri paylaşırken ilaç ve firma isimleri vermemeli, hakaret içeren yorumlar yazmamalısınız. Yorumlardan dolayı ortaya çıkabilecek sorunlardan, yorumu yapan kullanıcı sorumludur. Yorum yapan herkes bu kuralları okumuş ve hukuki sorumlulukları kabul etmiş sayılır.

Yorum ekle


Güvenlik kodu
Yenile

  • Mayıs 2017
  • Anket

formsante-mayis2017-kapak

anket

FORMSANTE ONLINE ABONELİK

formsante-online-abone

GALERİ 

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/784387agustos_2009.jpg

Yerçekimine karşı koyan muhteşem dekoltelerin sırları

Karın ve kalça bölgesini sıkı egzersiz yaparak şekillendirebiliyoruz oysa göğüs bölgesinde estetik yaptırmadan zamanı geri çevirmek o kadar kolay değil. En iyisi ise yerçekimine yenilmeden önce önlem almak.GÖĞÜSLERDE MEYDANA GELEN Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/505765aralik_2009.jpg

Önce koklayın sonra yiyin kilo almayın

Uzmanlara göre, besinleri koklayarak açlığı bir ölçüde tatmin etmek mümkünKilonuza istikrar kazandırmak ya da aşırı kilo alımının psikolojik sebeplerini düzene koymak istiyorsanız, bir de koku diyeti reçetemizi deneyin.İnsanın ruhsal durumunu Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/757036ekim_2009.jpg

Estetikte son trendler

Estetik cerrahi dünyasından her geçen gün yeni ve güzel bir haber geliyor; artık operasyonlar daha kolay ve acısız, iyileşme süreleri kısa, sonuçlar ise son derece doğal. Biz de, en yeni Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/160541eylul_2009.jpg

Mikroplar atağa geçmeden önleminizi alın!

Bağışıklık sisteminizi güçlendirecek 9 öneriEylül ayının gelişiyle birlikte nezle ve grip sezonu da resmi olarak açılmış oldu. Üstelik bu yıl başka bir bela daha kapımızda: Domuz gribi! Hastalıklara bir gol Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/454333haziran_2009.jpg

Geç kalmadınız! Hızlı sonuç veren estetikler

En yakın arkadaşınız 10 yaş genç ve 10 kilo daha az görünmesine rağmen, estetik yaptırmadığına yemin ediyorsa ona inanabilirsiniz. Çünkü estetik kategorisine sokulması zor yeni operasyonların işlem süreleri kısa, etkileri Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/243715mart_2009.jpg

10 doğal yöntemle sonsuz gençliği yakalayın

Sonsuz gençliği yakalamak için ne ilaçlara, ne de mucizelere ihtiyacınız var. Çünkü uzmanlara göre; doğal kürler de vücudumuzun uzun yıllar tepeden tırnağa genç kalmasını sağlayabiliyor.Hemen hepimizin imrenerek izledikleri bazı kadınlar Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/522896mayis_2009.jpg

Tepeden tırnağa ne kadar hijyene ihtiyacımız var?

Sağlıklı bir yaşamın ilk koşulu hiç kuşkusuz vücudumuzu tepeden tırnağa temiz tutmak. Sahi, vücut hijyeninde dikkat etmemiz gereken kuralları biliyor muyuz, yoksa bir şeyleri yanlış yapıyor olabilir miyiz? İşte yanıtları...YÜZ Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/681654nisan_2010.jpg

3 haftada 3 kilo verin!

Fazla kilolara veda etmek için diyet yapmak şart. Acıbadem Kozyatağı Hastanesi’nden Beslenme ve Diyet Uzmanı İpek Cirit’in hazırladığı bir haftalık örnek diyet programıyla 3 haftada 3 kilo verebilirsiniz. Bu diyeti Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/968564temmuz_2009.jpg

Saçlarınız güneşle dost olsun

Bir yandan güneş ve denizin keyfini çıkarırken bir yandan da güzel ve bakımlı saçlara sahip olmak ister misiniz? Güzel yaz günlerinin izlerini, yıpranmış saçlarınızda görmek istemiyorsanız önerilerimize bir göz atın.Yaz Devamı

HABER BAŞLIKLARI

Son Yorumlar

dblogoDiğer Doğan Burda Siteleri: Atlas | Auto Show | Blue Jean | Burda | Capital | CHIP Online | Ekonomist | Elele | Elle | Elle Decor | eMecmua | Ev Bahçe | Evim | Formsanté | Güncel Hukuk | Hafta Sonu | Hello | Hey Girl | İstanbul Life | Level | Lezzet - Yemek Tarifleri | Maison Française | Pc Net | Seninle | Tempo | Yacht Türkiye