Pilatesle duruşunuz düzelsin, vücudunuz güçlensin

dergisi sizin için seçti

Kendi vücut ağırlığınızı kullanarak yapabileceğiniz pilates, özellikle kalça, karın, bel ve basen bölgelerinizde birikmiş yağları, yorucu olmayan hareketlerle yakmanıza yardımcı oluyor.  Ayrıca iç kaslarınıza odaklanarak omurganızı güçlendirip, duruş bozukluklarını düzeltmenizi sağlıyor. Tüm dünyada profesyonel sporcuların bile tercih ettiği bu sporu yaparken ihtiyacınız olan her şeyi Hepsiburada’da bulabilirsiniz.

Pilates, Joseph Pilates tarafından kasları güçlendirmek, esnekliği arttırmak ve vücudun genel sağlığını iyileştirmek amacıyla geliştirilmiş bir egzersiz sistemi. Egzersizlerin amacı karın ve sırt bölgelerini eşit oranlarda güçlendirip, vücudumuzun üst kısmında sağlam bir iskelet oluşturmak. Klasik egzersizlerde zayıf kaslar zayıflama, güçlü kaslar güçlenme eğiliminde oluyor. Bu da dengesiz kas yapısına, kronik bel ağrısı ve sakatlıklara yol açabiliyor. Pilateste kas yapısı bir bütün haline getiriliyor.


Pilatesin yararları

Pilates egzersizlerinin temel amacı zihin-beden bütünlüğünü sağlamak… Verimli bir çalışma yapabilmek için egzersiz sırasında nefes alıp verişin ve hareketlerin doğru yapılmasına odaklanılması gerekiyor. Pilates vücudun merkezini (core) güçlendirip denge ve koordinasyonu artırarak stresi azaltıyor. Vücudunuzu daha iyi tanımanızı ve bunun faydalarını günlük hayatta hissetmenizi sağlıyor. Ayrıca kemik yapınızı sağlamlaştırıyor. Sırt ve bel ağrılarından kurtulmak, düz ve biçimli bir karına, ince bir bele sahip olmak ve dik durmak da pilatesin yararları arasında yer alıyor.


Yeni başlayanlara öneriler

Pilatese başlayanların eğitmen eşliğinde çalışmaları öneriliyor. Bunun sebebi kişinin anotomisinde herhangi bir problemi olup olmadığının tespitinin ancak uzman biri tarafından yapılabilmesi. Eğer bel-boyun fıtığı ya da diz gibi eklemlerde problemler varsa bunlara yönelik bir program çiziliyor. Eğer herhangi bir problem yoksa basit hareketler ile nefes tekniğini ön planda tutarak nefes ve hareketlerdeki koordinasyonun sağlanması öğretiliyor. Ardından öncelikle karın kaslarını güçlendirip, yavaş yavaş ileri hareketlere geçiliyor.


Pilates ile incelmek mümkün

Pilates, yağ yakımı egzersizi değil, iskelet ve kas sistemini geliştirmeye yönelik bir metod. Bu nedenle pilates yapanlar kilo vermiyor ancak uzun süre düzenli olarak yapmaya devam ettiklerinde fark edilebilir şekilde incelebiliyorlar. Kaslar, pilatese verdikleri tepkiden dolayı daha ince ve uzun görünüyor.


Pilates yaparken kullanabileceğiniz aletler

Düzenli pilates yapmaya karar verdiyseniz mutlaka yanınızda iyi bir ekipman da olmalı. Pilates matı, çember, top ve lastiklerin yanı sıra evinizde rahatlıkla kullanabileceğiniz farklı ürünler de bulunuyor. Özellikle denge aletleri iskelet sisteminin güçlenmesine ve kas kitlesinin artmasına yardımcı oluyor. Duruş bozukluklarının giderilmesi ve daha uzun, sıkı bir görünüm elde edilmesi amacıyla son dönemde egzersiz çubukları da eğitmenler tarafından sıklıkla kullanılıyor.