iStock 89816383 XLARGEMasabaşı çalışanlarının en çok şikayetçi olduğu konulardan biri hareketsizlik. Ofiste sizi yerinizden kaldırarak aktif kalmanızı sağlayacak önerilere göz atın. 

Hızlı bir hayatın içinde koşturup duruyoruz. Tamamlanması gereken işler, aciliyeti olan projeler ya da yolunda gitmeyen stresli durumlar yüzünden sağlığımıza olumsuz etkilerde bulunabiliyoruz. İş çok önemli evet ama siz daha önemlisiniz. Kendinizi sağlıktan uzaklaştırdığınız sürece yapmanız gereken işleri de olması gerektiği gibi yapamayacaksınız. İşinin büyük kısmını dışarıda yapanların çoğu fiziksel yorgunluklarından, masabaşında vakit harcayanların ise hareketsizlikten şikayetçi olduğu bir dönemdeyiz. Ama artık masabaşında çakılı kalmanızı gerektiren nedenlere dur demenin zamanı geldi. Çünkü hareket etmeden, masada iki büklüm çalışarak kendinize büyük kötülük ediyorsunuz. Bir masabaşı çalışanı olduğunuzu varsayarak, işinizi yaparken masanıza mahkum olmadığınızı fark ettirecek, aktif ve dinç kalmanızı sağlayacak öneriler sunuyoruz. 

Yüz yüze iletişim 
Hareket etmek iyi hissettirir mottosundan yola çıkarak ofiste irtibata geçmeniz gereken herkesle yüz yüze görüşmeye çalışın. Ofisiniz ne kadar büyük bilmiyoruz ama en azından yakın çevrenizi bu hareket sistemine dahil edebilirsiniz. E-posta atmanın ya da telefon etmenin şart olmadığı durumlarda kalkın ve iş arkadaşınızın yanına gidip derdinizi öyle anlatın. İletmeniz gereken durumlar olmadığında da aklınıza geldikçe kalkın ve birkaç tur atın. Hızlı tempoda yürümeseniz bile, yerinizden kalkmak, saatlerce aynı pozisyonda oturmanıza oranla çok daha yararlı! 

İşe kendi aracınızla gidiyorsanız, ofisten üç dakika uzakta bir yere park edip, hedefinize yürüyebilirsiniz. 

Bir aşağı bir yukarı
Masanızda rahat olduğunuzu düşünerek oturduğunuz pozisyonlarda omurganızdan sonra en çok can çekişen bölgelerinizden biri bacaklarınız… Hareketsiz bıraktığınız, oynatmaya tenezzül bile etmediğiniz bacaklarınız ve ayaklarınız bu yüzden rahatsızlanıyor. Kan dolaşımınız duruyor, haliyle uyuşmalar ve şişmeler başlıyor. Buna engel olmak için ayaklarınızı, bacaklarınızı hatırlayın ve oturduğunuz yerde dümdüz karşıya doğru uzatıp aşağı indirin ve kaldırın. Aklınıza her geldiğinde tekrarlayın. Hatırlamakla ilgili sıkıntılarım var diyorsanız masanıza su içmeniz gerektiğini hatırlatana benzer, “Bacaklarını hareket ettir” gibi bir not yazmayı unutmayın. 

Merdiven asansöre karşı
Tembelliğin lüzumu yok! Bu cümleyi kendinize hep hatırlatmaya çalışın. Ofis binası ne kadar yüksek olursa asansör en büyük düşmanınız olsun! Belki 35 katlı bir plazada çalışıyor olabilirsiniz ama bu bütün katları merdivenle inip çıkacağınız anlamına gelmiyor. Kendi katınıza dört-beş kat kala asansörden ayrılabilir, geri kalan katları yürüyerek çıkabilirsiniz. Ufak da olsa bir kardiyo egzersizi yapmış gibi olacaksınız. Ofisiniz zaten kısa bir binada yer alıyorsa asansöre elinizi bile sürmemeniz gerekiyor. Herhangi bir maniniz olmadığı sürece asansörden uzak durmak, hareket etmeye başlamak için en güzel başlangıç!

Hafif yiyecekler
Yemek yiyince bir ağırlık çöktüğünde, nasıl hissettiğinizi çok iyi biliyoruz ve sizi anlayabiliyoruz. Ancak bu durumu değiştirmek elinizde. Evde olduğunuz zaman bir sakınca yok ama ofisteki öğle yemeğinden sonra yorgunlukla beraber mayışmanız ya da “Şuraya bir yere kıvrılasım var” deyip yatma isteğiniz sonuçsuz kalacak. Çünkü evde değil ofistesiniz ve enerjik gözükmeniz, iş halledebilecek dinçlikte olmanız gerekiyor. O halde kendinizi iyileştirmeye içeriden başlayın ve aslında hayatınızın her evresinde yapmanız gerektiği gibi iş gününüzde tıka basa doymaya çalışmayın. Limitinizi bilin, hafif yiyecekler tüketin. Kızartma ve işlenmiş gıdalardan uzak durun. Bol bol su için. Farkı çok kısa sürede göreceksiniz. 

Gün ortası egzersizi
Öğle arasında çok fazla vaktiniz olmayabilir. Yemek yemek ya da halletmeniz gereken işler derken bir saat hemen bitiyor. Ancak kendinize uygun bir zaman dilimi yaratabildiğiniz sürece yogaya ya da biraz esnemeye fırsat verebilirsiniz. Eğer düzeneğiniz müsaitse sessiz bir ortamda yapacağınız 20 dakikalık bir yoga seansıyla kaslarınızı gevşetebilir, zihinsel olarak da rahatlayabilirsiniz. Bunu uygulayacak bir durumunuz yoksa ayakta birkaç esneme hareketi yaparak bedeninizi rahatlatabilirsiniz. Omuzlardan başlayıp kollarınıza, kollarınızdan gövdenize ve son olarak da bacaklarınıza odaklanarak farklı esneme hareketleri sayesinde hareketsiz kalan vücudunuzu yeniden hayata döndürebilirsiniz.

Market alışverişi
Ofistesiniz. İşler bir hayli birikiyor ama altından kalkıyorsunuz. Bir yandan da evde halledilmesi gereken bazı işler var, mutfak alışverişi gibi. İşinizi sonraya bırakmayın, market alışverişinizi de bahane ederek hareket edin. Ofisinize yakın bir yerlerde gideceğiniz market sizin için güzel bir “yerinizden kalkma” bahanesi olacak. Aynı zamanda evinizdeki işinizi de gün içinde halletmiş olacaksınız. 

Formsante 2016 - Temmuz sayısı
Elif Gürsoy

 

Paylaşmak ister misin?:

Deli.cio.us    Digg    reddit    Facebook    StumbleUpon    Newsvine

Add this to your website
UYARI: Bu siteye yazılan her türlü yorum kamuya açık bilgi haline gelecek ve diğer okuyucular tarafından görülecektir. Her nekadar editörlerimiz yapılan yorumları kontrol etse de, gözden kaçmış yorumlar olabilir. Bu nedenle bilgileri paylaşırken ilaç ve firma isimleri vermemeli, hakaret içeren yorumlar yazmamalısınız. Yorumlardan dolayı ortaya çıkabilecek sorunlardan, yorumu yapan kullanıcı sorumludur. Yorum yapan herkes bu kuralları okumuş ve hukuki sorumlulukları kabul etmiş sayılır.

Yorum ekle


Güvenlik kodu
Yenile

  • Mayıs 2017
  • Anket

formsante-mayis2017-kapak

anket

FORMSANTE ONLINE ABONELİK

formsante-online-abone

GALERİ 

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/784387agustos_2009.jpg

Yerçekimine karşı koyan muhteşem dekoltelerin sırları

Karın ve kalça bölgesini sıkı egzersiz yaparak şekillendirebiliyoruz oysa göğüs bölgesinde estetik yaptırmadan zamanı geri çevirmek o kadar kolay değil. En iyisi ise yerçekimine yenilmeden önce önlem almak.GÖĞÜSLERDE MEYDANA GELEN Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/505765aralik_2009.jpg

Önce koklayın sonra yiyin kilo almayın

Uzmanlara göre, besinleri koklayarak açlığı bir ölçüde tatmin etmek mümkünKilonuza istikrar kazandırmak ya da aşırı kilo alımının psikolojik sebeplerini düzene koymak istiyorsanız, bir de koku diyeti reçetemizi deneyin.İnsanın ruhsal durumunu Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/757036ekim_2009.jpg

Estetikte son trendler

Estetik cerrahi dünyasından her geçen gün yeni ve güzel bir haber geliyor; artık operasyonlar daha kolay ve acısız, iyileşme süreleri kısa, sonuçlar ise son derece doğal. Biz de, en yeni Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/160541eylul_2009.jpg

Mikroplar atağa geçmeden önleminizi alın!

Bağışıklık sisteminizi güçlendirecek 9 öneriEylül ayının gelişiyle birlikte nezle ve grip sezonu da resmi olarak açılmış oldu. Üstelik bu yıl başka bir bela daha kapımızda: Domuz gribi! Hastalıklara bir gol Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/454333haziran_2009.jpg

Geç kalmadınız! Hızlı sonuç veren estetikler

En yakın arkadaşınız 10 yaş genç ve 10 kilo daha az görünmesine rağmen, estetik yaptırmadığına yemin ediyorsa ona inanabilirsiniz. Çünkü estetik kategorisine sokulması zor yeni operasyonların işlem süreleri kısa, etkileri Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/243715mart_2009.jpg

10 doğal yöntemle sonsuz gençliği yakalayın

Sonsuz gençliği yakalamak için ne ilaçlara, ne de mucizelere ihtiyacınız var. Çünkü uzmanlara göre; doğal kürler de vücudumuzun uzun yıllar tepeden tırnağa genç kalmasını sağlayabiliyor.Hemen hepimizin imrenerek izledikleri bazı kadınlar Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/522896mayis_2009.jpg

Tepeden tırnağa ne kadar hijyene ihtiyacımız var?

Sağlıklı bir yaşamın ilk koşulu hiç kuşkusuz vücudumuzu tepeden tırnağa temiz tutmak. Sahi, vücut hijyeninde dikkat etmemiz gereken kuralları biliyor muyuz, yoksa bir şeyleri yanlış yapıyor olabilir miyiz? İşte yanıtları...YÜZ Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/681654nisan_2010.jpg

3 haftada 3 kilo verin!

Fazla kilolara veda etmek için diyet yapmak şart. Acıbadem Kozyatağı Hastanesi’nden Beslenme ve Diyet Uzmanı İpek Cirit’in hazırladığı bir haftalık örnek diyet programıyla 3 haftada 3 kilo verebilirsiniz. Bu diyeti Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/968564temmuz_2009.jpg

Saçlarınız güneşle dost olsun

Bir yandan güneş ve denizin keyfini çıkarırken bir yandan da güzel ve bakımlı saçlara sahip olmak ister misiniz? Güzel yaz günlerinin izlerini, yıpranmış saçlarınızda görmek istemiyorsanız önerilerimize bir göz atın.Yaz Devamı

HABER BAŞLIKLARI

Son Yorumlar

dblogoDiğer Doğan Burda Siteleri: Atlas | Auto Show | Blue Jean | Burda | Capital | CHIP Online | Ekonomist | Elele | Elle | Elle Decor | eMecmua | Ev Bahçe | Evim | Formsanté | Güncel Hukuk | Hafta Sonu | Hello | Hey Girl | İstanbul Life | Level | Lezzet - Yemek Tarifleri | Maison Française | Pc Net | Seninle | Tempo | Yacht Türkiye