kemiklerinizin-gucuKemik hastalıkları, yaşam kalitenizi olumsuz etkiliyor. İleri yaşlarda da devam ettiği sürece kemik erimesi adını verdiğimiz osteoporoza dönüşmesini engellemek için önceden tedbir alın.

Kemikler organizmanın kalsiyum depoları. Yaşam boyunca eski kemikler yıkıma uğruyor ve yerine yenileri ekleniyor. Yeni kemik oluşumuysa genç yaşlarda daha hızlı oluyor. 30'lu yaşlardan sonraysa kemik yıkımı, kemik oluşumunu geçiyor. Kemiklerin sağlıklı olarak büyüyüp gelişebilmesi için bir yandan yeterli miktarda kemik hücresinin yapılması, bir yandan da yeterli ara maddenin oluşması gerekiyor. Bu oluşumlar da hormonlar, vitaminler, genetik faktörler ve mineraller gibi faktörler tarafından düzenleniyor. Kemiklerin yapım aşamasında östrojen ve testosteron gibi hormonlar çok önemli. Bu nedenle hem kadında hem erkekte bu hormonların azalması, kemik yıkımını artırıyor. Özellikle kalsiyumun kemikten kana, kandan kemiğe geçişi tiroid ve paratiroid bezinden salgılanan hormonlarla düzenleniyor. D vitamini ise kemiklerde kalsiyum ve protein birikmesini sağlayarak kemiklerin sertleşmesini sağlıyor. Alacağınız tedbirler sayesinde sağlam kemiklere sahip olmanız zor değil.

SAĞLAM KEMİKLERE SAHİP OLMANIN YOLLARI

Egzersiz yapın
Yaşam boyu güçlü ve sağlam kemiklerinizin olması için düzenli egzersiz yapmalısınız. Yapılan ağırlık aktiviteleri kemik yoğunlunuzu, kemik şeklinizi ve dayanıklılığını belirliyor. Koşmak, ağırlık kaldırmak, merdivenleri çıkmak kemik gelişiminine katkıda bulunan alıştırmaların başında geliyor.

Alkol ve sigaradan uzak durun
Sağlıklı kemiklere sahip olmanız için aşırı alkol ve sigara tüketiminden uzak durmalısınız. Bilindiği gibi belirli miktarda alkol tüketiminin kalp ve damar sağlığına faydası var. Ancak fazlası birçok organınıza zarar verdiği gibi, kemiklerinizin de yenilenmesini engelleyerek zayıf düşmelerini sağlıyor. Bu durum sigara tüketimi için de geçerli. Ayrıca yapılan araştırmalara göre, günde 1.5 miligramdan fazla alınan A vitamini, yeni kemik hücrelerinin oluşumuna engel olabiliyor.

Doğru beslenin
Sağlıklı bir kemik yapısına sahip olmak için bilinçli ve doğru beslenmek gerekiyor. Öncelikle kalsiyum bakımından zengin gıdalar tüketmelisiniz. Bunların başında bilindiği gibi süt ve süt ürünleri geliyor. Yalnız bu tip ürünler yüksek oranlarda da yağ içerebiliyor; yağsız veya yağı azaltılmış olan ürünlerin kullanımına dikkat edilmeli. Özellikle magnezyum ve C vitamini takviyesi almalı, yüksek proteinli besinlerden kaçınmalı, tuzu azaltmalı ve lifli gıdalara daha fazla yer vermelisiniz. Ayrıca, B vitaminince zengin gıdalar ile beslenme (bulgur, yeşil yapraklı sebzeler vb.) veya B vitamini takviyesi almak da gerekiyor.

Düzenli kemik ölçümü testi yaptırın
Hemen her yaşta görülebilen kemik erimesinin en etkili tedavi yöntemi erken teşhis. Bunun da yolu, düzenli aralıklarla yaptıracağınız kemik ölçümü testinden geçiyor. Oldukça basit ve ağrısız olan bu test sayesinde tedbir alarak istenmeyen sonuçlardan kaçınabilirsiniz. Gelecekteki hayatınızı rahat ve aktif yaşayabilmeniz ancak erken teşhisle mümkün olabiliyor.

kemiklerinizin-gucu2Güneş ışınlarından yararlanın
Besinlerle birlikte alınmasının yanı sıra, çok önemli diğer D vitamini kaynağı da güneş ışınları. Yeterli güneş ışığına maruz kalmadığımızda vücudumuzda D vitamini eksikliği ortaya çıkıyor. Bunun ilk zararını da kemikler görüyor. Günde en azından beş dakika güneş banyosu yapmanız kemiklerinizin sağlıklı kalmasına katkıda bulunuyor.

Kilonuz kontrol altında olsun
Kilonuzun kemik sağlığınıza doğrudan etkisi var. Aşırı incelik ve düşük kalorili diyetler kemik kaybını artırıyor. Beden kitle indeksinizi 20-25 arasında tutmaya özen gösterin. Menopoz döneminde 25-27 arası sağlıklı değer olarak kabul ediliyor. Kemik yoğunluğunuzu korumak istiyorsanız egzersiz yaparak kilo vermeye dikkat edin.

KEMİK YOĞUNLUĞU TESTİ NEDİR?
Kemik yoğunluğu ölçümü, vücuttaki kemik dokularının yoğunluğu ve mineral içeriğini saptamak için yapılıyor. Hem kadınlarda, hem de erkeklerde kemik yoğunluğundaki azalma, zaman içinde kemiklerin daha kırılgan hale gelmesine yol açıyor. Kemik, yoğunluğunu kaybederek delikli bir yapı haline geliyor. İşte, bu boşluklu yapı çok daha zayıf ve kırılmalara eğilimli bir özellikte. Ancak düzenli olarak yaptırdığınız kemik yoğunluğu testi sayesinde kemik erimesi için tedbir alabilirsiniz. Bu test, çok düşük dozda röntgen ışını kullanan özel cihazlar ile yapılıyor. İşlem ağrısız ve kısa sürüyor. Bu işlemi yaptırmadan önce ise herhangi bir hazırlık yapmanız gerekmiyor. Sadece bir masanın üzerine yatıyorsunuz ve cihaz sizin üzerinizde hareket ediyor. Bu işlem 30 dakika ya da daha az sürüyor. Testin sonucunda ise kemik yoğunluğunuz, sizin yaşınız ve cinsiyetinizdeki insanlarla ve daha genç insanlarınkiyle karşılaştırılıyor. Uzmanlar, orta yaşın üzerindeki erkek ve kadınların şikâyetleri olmasa dahi, bu testin yılda bir kez veya kişinin durumuna göre birkaç yılda bir yaptırılmasını öneriyor. Ancak kadınlar için menopoza girilmeden önce mevcut normal kemik yoğunluğunun bilinmesi önem taşıyor. Çünkü menopozla birlikte hızlanan kemik erimesinin doğru olarak değerlendirilmesi için bu önemli.

SAĞLIKLI KEMİKLER İÇİN NASIL BESLENMELİ?

1. Adım: Kalsiyum ve D vitamini bakımından zengin ürünler tercih edilmeli. Kalsiyumdan zengin gıdalar; badem, ayçiçeği çekirdeği, yumurta, balık, nohut ve brokoli. Eğer besinlerinizde yeterli miktarda magnezyum, kalsiyum ve D vitamini yoksa yiyeceklerinize ekleyebilirsiniz. 19-50 yaş arasındaki insanların günde 1.000 mg, 51 ve daha üstü yaştaki insanların ise günde 1.200 mg kalsiyuma ihtiyacı var. Koyu yeşil lifli sebzeler, brokoli, somon balığı, istiridye yemeye özen gösterin.

2. Adım: Aynı anda kalsiyum bakımından zengin ve tam buğday ağırlıklı besin tüketmeyin. Çünkü buğdayın içinde kalsiyumun emilmesini engelleyen bir madde bulunuyor. Sülfür içeren yiyeceklerle beslenin. Soğan ve sarımsak içeren yiyecekleri tüketmeye özen gösterin.

3. Adım: Fazla sebze ve meyve tüketimi vücuttaki alkali seviyesini artırarak kemikleri güçlendiriyor. Yeşillik, sadece kalsiyum değil, aynı zamanda K vitamini, potasyum ve diğer mineralleri de içeriyor. Kafein tüketimini azaltın. Ayrıca meşrubat gibi fosfor içeren içecek ve yiyeceklerden uzak durun. Çünkü fosfor vücudun kalsiyumunu dışarı attırıyor.

4. Adım: Yüksek protein içeren hayvansal besinleri tüketmeyi sınırlandırın. Yüksek protein içeren yiyecekler de kalsiyumun vücuttan dışarı atılmasına neden oluyor.

Haberin devamı 2010 şubat sayısında...

Paylaşmak ister misin?:

Deli.cio.us    Digg    reddit    Facebook    StumbleUpon    Newsvine

Add this to your website
UYARI: Bu siteye yazılan her türlü yorum kamuya açık bilgi haline gelecek ve diğer okuyucular tarafından görülecektir. Her nekadar editörlerimiz yapılan yorumları kontrol etse de, gözden kaçmış yorumlar olabilir. Bu nedenle bilgileri paylaşırken ilaç ve firma isimleri vermemeli, hakaret içeren yorumlar yazmamalısınız. Yorumlardan dolayı ortaya çıkabilecek sorunlardan, yorumu yapan kullanıcı sorumludur. Yorum yapan herkes bu kuralları okumuş ve hukuki sorumlulukları kabul etmiş sayılır.

Yorum ekle


Güvenlik kodu
Yenile

  • Ekim 2017
  • Anket

formsante-kapak-buton-ekim2017

anket

Formsante Editörleri Seçti

FORMSANTE ONLINE ABONELİK

formsante-online-abone

GALERİ 

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/784387agustos_2009.jpg

Yerçekimine karşı koyan muhteşem dekoltelerin sırları

Karın ve kalça bölgesini sıkı egzersiz yaparak şekillendirebiliyoruz oysa göğüs bölgesinde estetik yaptırmadan zamanı geri çevirmek o kadar kolay değil. En iyisi ise yerçekimine yenilmeden önce önlem almak.GÖĞÜSLERDE MEYDANA GELEN Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/505765aralik_2009.jpg

Önce koklayın sonra yiyin kilo almayın

Uzmanlara göre, besinleri koklayarak açlığı bir ölçüde tatmin etmek mümkünKilonuza istikrar kazandırmak ya da aşırı kilo alımının psikolojik sebeplerini düzene koymak istiyorsanız, bir de koku diyeti reçetemizi deneyin.İnsanın ruhsal durumunu Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/757036ekim_2009.jpg

Estetikte son trendler

Estetik cerrahi dünyasından her geçen gün yeni ve güzel bir haber geliyor; artık operasyonlar daha kolay ve acısız, iyileşme süreleri kısa, sonuçlar ise son derece doğal. Biz de, en yeni Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/160541eylul_2009.jpg

Mikroplar atağa geçmeden önleminizi alın!

Bağışıklık sisteminizi güçlendirecek 9 öneriEylül ayının gelişiyle birlikte nezle ve grip sezonu da resmi olarak açılmış oldu. Üstelik bu yıl başka bir bela daha kapımızda: Domuz gribi! Hastalıklara bir gol Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/454333haziran_2009.jpg

Geç kalmadınız! Hızlı sonuç veren estetikler

En yakın arkadaşınız 10 yaş genç ve 10 kilo daha az görünmesine rağmen, estetik yaptırmadığına yemin ediyorsa ona inanabilirsiniz. Çünkü estetik kategorisine sokulması zor yeni operasyonların işlem süreleri kısa, etkileri Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/243715mart_2009.jpg

10 doğal yöntemle sonsuz gençliği yakalayın

Sonsuz gençliği yakalamak için ne ilaçlara, ne de mucizelere ihtiyacınız var. Çünkü uzmanlara göre; doğal kürler de vücudumuzun uzun yıllar tepeden tırnağa genç kalmasını sağlayabiliyor.Hemen hepimizin imrenerek izledikleri bazı kadınlar Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/522896mayis_2009.jpg

Tepeden tırnağa ne kadar hijyene ihtiyacımız var?

Sağlıklı bir yaşamın ilk koşulu hiç kuşkusuz vücudumuzu tepeden tırnağa temiz tutmak. Sahi, vücut hijyeninde dikkat etmemiz gereken kuralları biliyor muyuz, yoksa bir şeyleri yanlış yapıyor olabilir miyiz? İşte yanıtları...YÜZ Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/681654nisan_2010.jpg

3 haftada 3 kilo verin!

Fazla kilolara veda etmek için diyet yapmak şart. Acıbadem Kozyatağı Hastanesi’nden Beslenme ve Diyet Uzmanı İpek Cirit’in hazırladığı bir haftalık örnek diyet programıyla 3 haftada 3 kilo verebilirsiniz. Bu diyeti Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/968564temmuz_2009.jpg

Saçlarınız güneşle dost olsun

Bir yandan güneş ve denizin keyfini çıkarırken bir yandan da güzel ve bakımlı saçlara sahip olmak ister misiniz? Güzel yaz günlerinin izlerini, yıpranmış saçlarınızda görmek istemiyorsanız önerilerimize bir göz atın.Yaz Devamı

HABER BAŞLIKLARI

Son Yorumlar

dblogoDiğer Doğan Burda Siteleri: Atlas | Auto Show | Blue Jean | Burda | Capital | CHIP Online | Ekonomist | Elele | Elle | Elle Decor | eMecmua | Ev Bahçe | Evim | Formsanté | Güncel Hukuk | Hafta Sonu | Hello | Hey Girl | İstanbul Life | Level | Lezzet - Yemek Tarifleri | Maison Française | Pc Net | Seninle | Tempo | Yacht Türkiye