21032014 yazahazirlik

Artık silkinip, kendinize gelme zamanı! Bahar yorgunluğunu, depresyonları bir kenara bırakın. Başınızı kaldırıp güneşe bakın. Yaz size koşar adım gelirken, ona kollarınızı açmayacak mısınız? O zaman vakit, yenilenme ve tazelenme vakti...

Nihayet bahar geldi! Güneş sıcacık yüzünü bize dönerek, içimizi ısıtıyor. Neşe, heyecan ve mutluluğun mevsimi yaza adım adım yaklaşıyoruz. Peki, bedeniniz bu döneme hazır mı? Daha fazla vakit kaybetmeden, şimdiden hazırlık yapmak en doğrusu olsa gerek... Aksi halde, kış boyu hayalini kurduğunuz güzel günlerin keyfini dilediğiniz gibi süremeyeceksiniz. Alınacak önlemleri, “Yaşamınızı değiştirmeye; size uymayan programları bir kenara bırakıp, kendinizi dinleyip, doğru beslenip, hangi egzersizin size iyi geldiğini algılayarak başlayın” sözleriyle ifade eden Beslenme ve Diyet Uzmanı Simge Çıtak ile yaz mevsimine girerken yapılması gerekenleri, sağlıklı bir yaşamın önceliklerini görüştük.

 

Doğru beslenmeyi öğrenin

Herkes dengeli ve doğru beslenmenin önemini bilse de önceliği kilo kaybetmeye veriyor. Bu yıl kendinize bir iyilik yapın ve doğru beslenmeyi öğrenin! Böylece, belki ağır ağır ama sağlıklı ve kalıcı kilo kaybedebileceğinizi unutmayın. Hayatınız boyunca sürdürebileceğiniz doğru beslenme alışkanlıkları edinerek, bedeninize yarar sağlamayan besinlerden uzaklaşın. Beslenme düzeninizde sebze ve meyveye bolca yer verin ama her şeyi mevsiminde tüketmek gerektiğini unutmayın. Örneğin bu ay çilek yiyin fakat karpuz için biraz daha bekleyin.

 

Yaşam kaynağınızdan uzak kalmayın!

İnsanın varlığını sürdürebilmesi için gereken en temel ihtiyaçların hava ve su olduğunu unutmayın. İstemsizce nefes aldığınıza göre, ne kadar su tüketmeniz gerektiğini siz belirleyin. Vücudunuzun size verdiği işaretleri iyi algılayın ve günde en az iki litre su içmeye özen gösterin. Besinlerin sindirimini, emilimini ve hücrelere taşınmasını sağlayan suyun, vücuttaki zararlı toksinlerin atılmasında da önemli rol oynadığını unutmayın. Eğer yeteri kadar su içemediğinizi düşünüyorsanız, tadını ve görüntüsünü daha cazip hale getirmek için içtiğiniz suya limon ya da meyve dilimleri ekleyin.

 

Uykunuzdan ödün vermeyin!

Uykunun sağlığınız için önemini unutmayın ve kendi ritminizi bulun. REM uyku evrelerinin her biri 1.5 saat sürdüğüne göre, günde 6 ya da 7.5 saat uyumaya çalışın. Süresi kadar, uyunan ortamın ve uykunun kalitesine de özen gösterin. Uyku kaynaklı sorunların birtakım hastalıkların yanı sıra yorgunluk, konsantrasyon bozukluğu ile iştahsızlık gibi sosyal ve mesleki yaşamınızı etkileyecek problemlere yol açabileceğini unutmayın…

  • «
  •  Başlangıç 
  •  Önceki 
  •  1 
  •  2 
  •  Sonraki 
  •  Son 
  • »
(Sayfa 1 / 2)
UYARI: Bu siteye yazılan her türlü yorum kamuya açık bilgi haline gelecek ve diğer okuyucular tarafından görülecektir. Her nekadar editörlerimiz yapılan yorumları kontrol etse de, gözden kaçmış yorumlar olabilir. Bu nedenle bilgileri paylaşırken ilaç ve firma isimleri vermemeli, hakaret içeren yorumlar yazmamalısınız. Yorumlardan dolayı ortaya çıkabilecek sorunlardan, yorumu yapan kullanıcı sorumludur. Yorum yapan herkes bu kuralları okumuş ve hukuki sorumlulukları kabul etmiş sayılır.

Yorum ekle


Güvenlik kodu
Yenile

  • Kasım 2016
  • Anket

formsante-kapak-buton-kasim2016

anket

FORMSANTE ONLINE ABONELİK

formsante-online-abone

GALERİ 

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/784387agustos_2009.jpg

Yerçekimine karşı koyan muhteşem dekoltelerin sırları

Karın ve kalça bölgesini sıkı egzersiz yaparak şekillendirebiliyoruz oysa göğüs bölgesinde estetik yaptırmadan zamanı geri çevirmek o kadar kolay değil. En iyisi ise yerçekimine yenilmeden önce önlem almak.GÖĞÜSLERDE MEYDANA GELEN Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/505765aralik_2009.jpg

Önce koklayın sonra yiyin kilo almayın

Uzmanlara göre, besinleri koklayarak açlığı bir ölçüde tatmin etmek mümkünKilonuza istikrar kazandırmak ya da aşırı kilo alımının psikolojik sebeplerini düzene koymak istiyorsanız, bir de koku diyeti reçetemizi deneyin.İnsanın ruhsal durumunu Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/757036ekim_2009.jpg

Estetikte son trendler

Estetik cerrahi dünyasından her geçen gün yeni ve güzel bir haber geliyor; artık operasyonlar daha kolay ve acısız, iyileşme süreleri kısa, sonuçlar ise son derece doğal. Biz de, en yeni Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/160541eylul_2009.jpg

Mikroplar atağa geçmeden önleminizi alın!

Bağışıklık sisteminizi güçlendirecek 9 öneriEylül ayının gelişiyle birlikte nezle ve grip sezonu da resmi olarak açılmış oldu. Üstelik bu yıl başka bir bela daha kapımızda: Domuz gribi! Hastalıklara bir gol Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/454333haziran_2009.jpg

Geç kalmadınız! Hızlı sonuç veren estetikler

En yakın arkadaşınız 10 yaş genç ve 10 kilo daha az görünmesine rağmen, estetik yaptırmadığına yemin ediyorsa ona inanabilirsiniz. Çünkü estetik kategorisine sokulması zor yeni operasyonların işlem süreleri kısa, etkileri Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/243715mart_2009.jpg

10 doğal yöntemle sonsuz gençliği yakalayın

Sonsuz gençliği yakalamak için ne ilaçlara, ne de mucizelere ihtiyacınız var. Çünkü uzmanlara göre; doğal kürler de vücudumuzun uzun yıllar tepeden tırnağa genç kalmasını sağlayabiliyor.Hemen hepimizin imrenerek izledikleri bazı kadınlar Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/522896mayis_2009.jpg

Tepeden tırnağa ne kadar hijyene ihtiyacımız var?

Sağlıklı bir yaşamın ilk koşulu hiç kuşkusuz vücudumuzu tepeden tırnağa temiz tutmak. Sahi, vücut hijyeninde dikkat etmemiz gereken kuralları biliyor muyuz, yoksa bir şeyleri yanlış yapıyor olabilir miyiz? İşte yanıtları...YÜZ Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/681654nisan_2010.jpg

3 haftada 3 kilo verin!

Fazla kilolara veda etmek için diyet yapmak şart. Acıbadem Kozyatağı Hastanesi’nden Beslenme ve Diyet Uzmanı İpek Cirit’in hazırladığı bir haftalık örnek diyet programıyla 3 haftada 3 kilo verebilirsiniz. Bu diyeti Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/968564temmuz_2009.jpg

Saçlarınız güneşle dost olsun

Bir yandan güneş ve denizin keyfini çıkarırken bir yandan da güzel ve bakımlı saçlara sahip olmak ister misiniz? Güzel yaz günlerinin izlerini, yıpranmış saçlarınızda görmek istemiyorsanız önerilerimize bir göz atın.Yaz Devamı

HABER BAŞLIKLARI

Son Yorumlar

dblogoDiğer Doğan Burda Siteleri: Atlas | Auto Show | Blue Jean | Burda | Capital | CHIP Online | Ekonomist | Elele | Elle | Elle Decor | eMecmua | Ev Bahçe | Evim | Formsanté | Güncel Hukuk | Hafta Sonu | Hello | Hey Girl | İstanbul Life | Level | Lezzet - Yemek Tarifleri | Maison Française | Pc Net | Seninle | Tempo | Yacht Türkiye