iStock 000030864812 FullYeşil çaya rakip olan hibiskus çayında kafein bulunmuyor. Hibiskus çiçeğinin kurutulmasıyla elde edilen bu çay, A ve C vitaminlerinin yanı sıra vücuttaki demir seviyelerini de yükseltiyor. Antioksidan etkili bu bitki, bağışıklık sistemini güçlendiriyor ve sindirim sistemini çalıştırıyor. Dolayısıyla kilo verirken size iyi bir yol arkadaşı olmaya aday. 

 

 

 


NASIL HAZIRLANIYOR? Dışarıda hazır satılanını alabileceğiniz gibi kurutulmuş hibiskus çiçeğine bir miktar zencefil, tarçın veya limon suyu katarak da hazırlayabilirsiniz. Bir bardak kaynar suya bir-iki çay kaşığı hibiskus yaprağı atın. 15 dakika demledikten sonra süzüp içebilirsiniz. Buzdolabında üç güne kadar tazeliğini koruyan bu çayı bol buzla tüketmenizi tavsiye ederiz.

Tuzun yerine ne koysak?
Yakın zamanda yapılan bir araştırmada yüksek tansiyon hastası olmayan kişilerde bile fazla tuz tüketiminin kan hücrelerine zarar verdiği ortaya kondu. Yemekleri çok tuzlu yiyenlerde kan hücrelerinin fonksiyonları bozuluyor ve bu da bağışıklık sistemini etkiliyor. İleri dönemlerde kalp, böbrek ve sinir sistemi problemlerine de yol açabiliyor. Tuz yerine tüketebileceğiniz baharatlar ise size sağlıklı bir hayatın kapısını aralıyor. İşte tuzun yerine geçecek baharatlar:

• Anason

• Biberiye

• Defne yaprağı

• Dereotu

• Fesleğen

• Kekik

• Kırmızı biber

• Kimyon

• Köri

• Rezene

• Tarçın

• Zencefil

Enerjiniz mi düşüyor?
Enerjinizin düştüğünü hissediyorsanız, tahammülsüz ve sinirli olmaya başladıysanız, sorun magnezyum eksikliği olabilir. Memorial Wellness Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları Uzmanı Doç. Dr. Gökhan Özışık, enerji metabolizmasındaki çoğu enzim için önemli bir mineral olan magnezyumun vücut asit-baz dengesinin sağlanmasına yardımcı olduğunu, kas ve sinir sisteminde etkin rol oynadığını belirtiyor. Sert kabuklu yemişler, kurubaklagiller, tam tahıllar, koyu yeşil yapraklı sebzeler, muz, çilek, ahududu, karpuz magnezyum depoları.

Stresinizi yiyerek azaltın
Evet, yanlış okumadınız. Stresinizi doğru besinleri yiyerek azaltabilirsiniz… Beslenme ve Diyet Uzmanı Elif Karacanoğlu, sağlıklı beslenirken stresten de korunabileceğinizi söylüyor. 

KOMPLEKS KARBONHIDRATLAR
Tüm karbonhidratlar mutluluk kaynağı olan serotonin salgılamamızı sağlıyor. Kendinizi iyi hissetmek için daha yavaş sindirilen tam tahıllı kahvaltı gevrekleri, yulaf ezmesi gibi kompleks karbonhidratları seçin. Bu tür karbonhidratlar kan şekeri düzeyinizi korurken kendinizi de dengeli hissetmenize yardımcı oluyor. 

YAĞLI BALIK
Stresinizi kontrol altında tutmak için yağlı balıklarla arkadaş olun. Somon ve ton balığı gibi balıklarda bulunan Omega-3 yağ asitleri, stres hormonları artışını önlerken; kalp hastalığı, depresyon gibi duygudurum bozukluklarına karşı da korunmanıza yardımcı olabiliyor. Kendinizi iyi hissetmek istiyorsanız haftada en az iki kez yağlı balık tüketin. 

ISPANAK
Magnezyum deposu olan ıspanak stresin baş ağrısı, yorgunluk gibi etkilerini azaltıyor.

AVOKADO
Yüksek kan basıncını azaltmanın en iyi yollarından biri yeterli potasyum almak. Yarım avokado ya da bir orta boy muzda da fazlasıyla potasyum bulunuyor.

Formsanté - 2015 Eylül sayısı



Paylaşmak ister misin?:

Deli.cio.us    Digg    reddit    Facebook    StumbleUpon    Newsvine

Add this to your website
UYARI: Bu siteye yazılan her türlü yorum kamuya açık bilgi haline gelecek ve diğer okuyucular tarafından görülecektir. Her nekadar editörlerimiz yapılan yorumları kontrol etse de, gözden kaçmış yorumlar olabilir. Bu nedenle bilgileri paylaşırken ilaç ve firma isimleri vermemeli, hakaret içeren yorumlar yazmamalısınız. Yorumlardan dolayı ortaya çıkabilecek sorunlardan, yorumu yapan kullanıcı sorumludur. Yorum yapan herkes bu kuralları okumuş ve hukuki sorumlulukları kabul etmiş sayılır.

Yorum ekle


Güvenlik kodu
Yenile

  • Kasım 2016
  • Anket

formsante-kapak-buton-kasim2016

anket

FORMSANTE ONLINE ABONELİK

formsante-online-abone

GALERİ 

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/784387agustos_2009.jpg

Yerçekimine karşı koyan muhteşem dekoltelerin sırları

Karın ve kalça bölgesini sıkı egzersiz yaparak şekillendirebiliyoruz oysa göğüs bölgesinde estetik yaptırmadan zamanı geri çevirmek o kadar kolay değil. En iyisi ise yerçekimine yenilmeden önce önlem almak.GÖĞÜSLERDE MEYDANA GELEN Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/505765aralik_2009.jpg

Önce koklayın sonra yiyin kilo almayın

Uzmanlara göre, besinleri koklayarak açlığı bir ölçüde tatmin etmek mümkünKilonuza istikrar kazandırmak ya da aşırı kilo alımının psikolojik sebeplerini düzene koymak istiyorsanız, bir de koku diyeti reçetemizi deneyin.İnsanın ruhsal durumunu Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/757036ekim_2009.jpg

Estetikte son trendler

Estetik cerrahi dünyasından her geçen gün yeni ve güzel bir haber geliyor; artık operasyonlar daha kolay ve acısız, iyileşme süreleri kısa, sonuçlar ise son derece doğal. Biz de, en yeni Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/160541eylul_2009.jpg

Mikroplar atağa geçmeden önleminizi alın!

Bağışıklık sisteminizi güçlendirecek 9 öneriEylül ayının gelişiyle birlikte nezle ve grip sezonu da resmi olarak açılmış oldu. Üstelik bu yıl başka bir bela daha kapımızda: Domuz gribi! Hastalıklara bir gol Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/454333haziran_2009.jpg

Geç kalmadınız! Hızlı sonuç veren estetikler

En yakın arkadaşınız 10 yaş genç ve 10 kilo daha az görünmesine rağmen, estetik yaptırmadığına yemin ediyorsa ona inanabilirsiniz. Çünkü estetik kategorisine sokulması zor yeni operasyonların işlem süreleri kısa, etkileri Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/243715mart_2009.jpg

10 doğal yöntemle sonsuz gençliği yakalayın

Sonsuz gençliği yakalamak için ne ilaçlara, ne de mucizelere ihtiyacınız var. Çünkü uzmanlara göre; doğal kürler de vücudumuzun uzun yıllar tepeden tırnağa genç kalmasını sağlayabiliyor.Hemen hepimizin imrenerek izledikleri bazı kadınlar Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/522896mayis_2009.jpg

Tepeden tırnağa ne kadar hijyene ihtiyacımız var?

Sağlıklı bir yaşamın ilk koşulu hiç kuşkusuz vücudumuzu tepeden tırnağa temiz tutmak. Sahi, vücut hijyeninde dikkat etmemiz gereken kuralları biliyor muyuz, yoksa bir şeyleri yanlış yapıyor olabilir miyiz? İşte yanıtları...YÜZ Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/681654nisan_2010.jpg

3 haftada 3 kilo verin!

Fazla kilolara veda etmek için diyet yapmak şart. Acıbadem Kozyatağı Hastanesi’nden Beslenme ve Diyet Uzmanı İpek Cirit’in hazırladığı bir haftalık örnek diyet programıyla 3 haftada 3 kilo verebilirsiniz. Bu diyeti Devamı

http://formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/968564temmuz_2009.jpg

Saçlarınız güneşle dost olsun

Bir yandan güneş ve denizin keyfini çıkarırken bir yandan da güzel ve bakımlı saçlara sahip olmak ister misiniz? Güzel yaz günlerinin izlerini, yıpranmış saçlarınızda görmek istemiyorsanız önerilerimize bir göz atın.Yaz Devamı

HABER BAŞLIKLARI

Son Yorumlar

dblogoDiğer Doğan Burda Siteleri: Atlas | Auto Show | Blue Jean | Burda | Capital | CHIP Online | Ekonomist | Elele | Elle | Elle Decor | eMecmua | Ev Bahçe | Evim | Formsanté | Güncel Hukuk | Hafta Sonu | Hello | Hey Girl | İstanbul Life | Level | Lezzet - Yemek Tarifleri | Maison Française | Pc Net | Seninle | Tempo | Yacht Türkiye